Ο Κώστας Φιλίππογλου μετά τον "Φιλοκτήτη", την "Τίρζα" και τον "Μένγκελε", καταπιάνεται με τον "Γλάρο" του Τσέχωφ που θα παρουσιαστεί στο Θησείον, ένα θέατρο για τις τέχνες από 6 Νοεμβρίου. Έξι ηθοποιοί (Ναταλία Τσαλίκη, Αλέξανδρος Λογοθέτης, Γιάννης Στεφόπουλος, Σοφία Γεωργοβασίλη, Ίριδα Μάρα, Γιάννης Καραούλης) και τέσσερα ανδρείκελα θα προσπαθήσουν να ζωντανέψουν την κωμικοτραγική αυτή ιστορία και τα πάθη δέκα χαρακτήρων. H Ναταλία Τσαλίκη μιλάει στο Onlytheater.gr για μια μαγική στιγμή συμφωνίας και απόλυτης σύμπτωσης.
Τι να πρωτοπεί κανείς, είναι τόσα πολλά. Είναι ένα μεγάλο έργο, ένας μεγάλος συγγραφέας. Είναι πάρα πολύς ο καιρός που δουλεύουμε, έχουμε μπει όλοι πάρα πολύ μέσα σ' αυτό, σε μια διαδικασία η οποία είναι πολύ σημαντική. Εγώ έψαχνα καιρό την αφορμή ν' ασχοληθώ με τον Τσέχωφ. Δε μου δόθηκε η ευκαιρία παρόλο που είχα αποτανθεί σε διάφορους σκηνοθέτες, γιατί είχα την ανάγκη ν' ασχοληθώ με τον Τσέχωφ, να τον ξαναδώ. Δε μου δόθηκε η ευκαιρία. Μου έγινε, λοιπόν, αυτή η πρόταση, παρόλο που ετοίμαζα κάτι για Τσέχωφ με δύο συνάδελφους. Εν πάση περιπτώσει, όταν ήρθε η πρόταση αυτή, με βρήκε πολύ σύμφωνη γιατί ήταν κάτι που το έψαχνα. Ασχολούμαστε πάρα πολύ καιρό, η διαδικασία είναι πολύ δημιουργική. Βρήκα κάτι που γύρευα μέσα σ' αυτό το πράγμα, βρήκα, δηλαδή, μια αφορμή να μην πλησιάσω το κείμενο εγκεφαλικά. Επειδή έχω φτάσει σε ένα σημείο, μετά από τόσα χρόνια, να προσπαθώ να λειτουργήσω όχι με τη λογική, αλλά με το ένστικτο. Βρήκα το κλίμα έτοιμο. Συμφωνήσαμε πάρα πολύ, τυχαία, σ' αυτή τη διαδικασία με τον Κώστα Φιλίππογλου. Ο τρόπος δουλειάς του, το να θέλει να δημιουργήσει ένα κλίμα ξεκινώντας από το σώμα, την εκφραστικότητα του σώματος, χωρίς να πλησιάσει το κείμενο γρήγορα, όλο αυτό λειτούργησε πολύ καλά μέσα μου. Λες και το είχαμε συμφωνήσει. Ο Κ. Φ δημιουργεί, δηλαδή, ένα κλίμα στο οποίο αναπνέει ο κάθε ηθοποιός, μπαίνει μέσα στο κλίμα του συγγραφέα, πριν καλά-καλά διαβάσει το κείμενο. Μπαίνει στον κόσμο του. Κινούμενος με το σώμα, ακούγοντας μουσικές, διαβάζοντας άλλα κείμενα του συγγραφέα. Όταν πιάνει το κείμενο έχει σχεδόν κάνει το μισό δρόμο και. Αυτό λειτουργεί πάρα πολύ καλά. Είναι πολύ προσωπική υπόθεση η διαδρομή του καθένα στο θέατρο, μπορεί να μη συμπίπτουν οι δρόμοι. Σ' αυτή τη συγκεκριμένη όμως περίπτωση βρεθήκαμε μαγικά όλοι μαζί.
Χρύσα Φωτοπούλου