O Αιμίλιος Βεάκης ήταν ο πρώτος που «ντύθηκε» τον Φον Δημητράκη στο εξαιρετικά ενδιαφέρον ομώνυμο έργο του Δημήτρη Ψαθά κι ήταν πολύ αργότερα που τον ερμήνευσε αφήνοντας εποχή ο Θύμιος Καρακατσάνης. Τώρα είναι ο Πέτρος Φιλιππίδης που καλείται να τον ενσαρκώσει στη σκηνή του θεάτρου «Μουσούρη» και το ραντεβού δίνεται τον χειμώνα με τον ίδιο σκηνοθέτη της εν λόγω φιλόδοξης δουλειάς. Ο Φιλιππίδης έψαχνε καιρό τώρα το έργο που θα ανέβαζε και κατέληξε σ’αυτό,που κατά πολλούς θεωρείται-και είναι- το σημαντικότερο του Δημήτρη Ψαθά. Ήρωάς του, ο Δημητράκης που έχει λυσσαλέα λαχτάρα για εξουσία και κάνει το παν για να πετύχει το στόχο του. Κι ενώ περιμένουμε τα «μαγειρέματα» για τη διανομή ας δούμε τι έγραψε για το έργο αυτό ο Κώστας Γεωργουσόπουλος.
"Ο Φον Δημητράκης είναι μία σπαρταριστή κωμική σάτιρα πάνω σ' ένα τραγικό θέμα: το πάθος για εξουσία. Ο κεντρικός χαρακτήρας του έργου αυτού έχει μία θεατρική ανάπτυξη σχεδόν ιδανική [...] Ο χαρακτήρας αναπτύσσεται και φαίνεται μέσα σε μια σιγουριά έξαρσης ως εκπρόσωπος μιας τάξης και ως προϊόν μιας συγκεκριμένης κοινωνικής δομής. Ο Δημητράκης παράγεται από μια ιδεολογία που θητεύει χρόνια στον καθημερινό φασισμό, πολύ πριν ο φασισμός εμφανιστεί ως επίσημη ιδεολογία της ισχύος. Γι' αυτό το έργο του Ψαθά δεν είναι δέσμιο της επικαιρότητάς του. Οι ….φον Δημητράκηδες πλήθυναν τα τελευταία χρόνια στον τόπο, προϊόντα μιας ιδεολογίας, που απολυτοποιεί την ισχύ, που εξατομικεύει το κέρδος, που μονοπωλεί τον πατριωτισμό, που θεωρητικοποιεί την προδοσία. [...] Στο Φον Δημητράκης δε γελοιοποιείται ένας άνθρωπος, ξεσκεπάζεται μια νοοτροπία, μια αγωγή, ένα κοινωνικό ιδεώδες. [..] Η εποχή των φον Δημητράκηδων και οι άνθρωποί τους γίνονται μοντέλα για κάθε εποχή, όσο η κοινωνία βράζει στο ζουμί της. [..] Ο Φον Δημητράκης είναι μία πολιτική κωμωδία μόνο, που η θέση της, σωστά δε λέγεται, αλλά παράγεται και επιβάλλεται από τη δραματική της υφή.".
Αναμένουμε με μεγάλο ενδιαφέρον τη νέα σκηνική ανάγνωση του έργου απ’τον Πέτρο Φιλιππίδη που δουλεύει ήδη πάνω στο κείμενο, έχοντας κλείσει ήδη και την δουλειά που θα κάνει το καλοκαίρι του ’14, όπως πρώτα έγραψε εδώ στο onlytheater αποκλειστικά η Σεμίνα Διγενή!
Μάλιστα, για να τα ξέρετε όλα, πριν απ όλους, ο Πέτρος εξασφαλίζοντας πριν λίγες μέρες την θερμή έγκριση του καλλιτεχνικού διευθυντή του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου Γιώργου Λούκου, για μια ακόμη αριστοφανική κάθοδό του στην Επίδαυρο, σχεδιάζει ήδη, προσεκτικά, αλλά και με μεγάλο πάθος, το νέο του μεγάλο στοίχημα, με συμπρωταγωνιστές-έκπληξη, τους οποίους, πάλι πρώτοι, θα μάθετε σύντομα, από εδώ.