Του ΒΑΣΙΛΗ ΜΠΟΥΖΙΩΤΗ
Πρώτοι γράψαμε πως μια ομάδα ικανότατων ηθοποιών πρόκειται να ανεβάσει στοθέατρο «Δίπυλον» το αριστουργηματικό έργο «Cleansed» της αιρετικής Σάρα Κέην και πρώτοι τώρα ερχόμαστε να σας ενημερώσουμε πως στην διαδρομή των προβών επήλθε ρήξη μεταξύ ηθοποιών και σκηνοθέτη, η οποία οδήγησε στην αντικατάστασή του. Δεν θα φέρει λοιπόν την υπογραφή του καλού Σταμάτη Πατρώνη η δουλειά, μα της άξιας Έφης Γούση, που από εκεί που είχε να αναμετρηθεί μονάχα με το ρόλο της-ανήκε ήδη στην δυνατή διανομή-έχει τώρα επωμιστεί και το βάρος της σκηνοθεσίας με την συνεργασία των ηθοποιών της.
Ανάμεσά τους οι έμπειροι και ξεχωριστοί Μιχάλης Οικονόμου και Νικόλας Αγγελής που πρόκειται να ντυθούν τους απαιτητικότατους ρόλους του Τίνκερ και του Γκράχαμ τους οποίους στο πρώτο ανέβασμα του έργου στη χώρα μας έπαιζαν με δεξιοτεχνικό τρόπο οι Λευτέρης Βογιατζής και Νίκος Κουρής. Μαζί τους πέρα απ’την Γούση που θα ντυθεί την Γυναίκα. Περικλής Ασημακόπουλος, Αλέξανδρος Φράγκος, Μάγδα Γκουβέρου ,Γιώργος Βουβάκης ολοκληρώνουν την γερή διανομή της δουλειάς που θα ανέβει στις 24 Φεβρουαρίου.
Σε ένα απροσδιόριστο χωροχρονικό περιβάλλον, ένας άνδρας παρακολουθεί, ελέγχει και βασανίζει σωματικά και ψυχολογικά τα μέλη ενός ακαδημαικού «ιδρύματος», ισοπεδώνοντας κάθε αίσθημα ελευθερίας και δοκιμάζοντας την πίστη τους στην ολοκληρωτική αγάπη. Όμως ο ερχομός της νεαρής Γκρέης, η οποία αναζητά τον νεκρό αδερφό της, θα αλλάξει σταδιακά όλες τις ισορροπίες.
Η Sarah Kane έγραψε το Cleansed το 1998, το πιο σκληρό αλλά μάλλον και το πιο ελπιδοφόρο από όλα τα έργα της. Ειδωμένο μέσα από την ανατρεπτική ματιά της Βρετανίδας θεατρικής συγγραφέα, το Cleansed αποτελεί ένα διαχρονικό σχόλιο για τη βαναυσότητα της εξουσίας αμφισβητώντας ταυτόχρονα τις θεατρικές και σκηνικές συμβάσεις. Πάνω από όλα όμως αποτελεί τον θρίαμβο της ανθρώπινης αγάπης μέσα από τη βία και την εξαθλίωση.