Η Δηιάνειρα περιμένει στην Τραχίνα
την επιστροφή του συζύγου της Ηρακλή. Η αγωνία της επιτείνεται λόγω των σημαδιακών χρησμών που αφορούν στη ζωή του ήρωα: εάν ο Ηρακλής επιστρέψει μέσα στα προκαθορισμένα χρονικά όρια, τότε τα πάθη του θα λάβουν τέλος.
Η ατμόσφαιρα αβεβαιότητας διαλύεται, όταν τα χαρμόσυνα νέα φτάνουν στην Δηιάνειρα: ο Ηρακλής επιστρέφει νικητής. Μαζί του φέρνει, ως τρόπαια της νίκης του, αιχμάλωτες από την Οιχαλία, την πόλη που κυρίευσε και κατέστρεψε. Ανάμεσα σ’ αυτές, μία όμορφη και αινιγματική παρουσία θα προκαλέσει το ενδιαφέρον της Δηιάνειρας. Η αποκάλυψη ότι η αιχμάλωτη αυτή είναι η βασιλοπούλα Ιόλη, και ότι ο Ηρακλής εξαιτίας του πάθους του γι’ αυτήν, κατέστρεψε την Οιχαλία, αναστατώνει τη Δηιάνειρα. Στην προσπάθειά της να ξαναζωντανέψει τον έρωτα του Ηρακλή, στέλνει δώρο στον άντρα της έναν χιτώνα αλειμμένο με το αίμα του Κένταυρου Νέσσου. Όμως, χωρίς να το ξέρει, το δώρο της αντί για τον έρωτα του Ηρακλή, θα επιφέρει τον οδυνηρό του θάνατο.
Οι παλιοί χρησμοί για μια ακόμη φορά, θα αποκαλύψουν το ακριβές τους νόημα, μετά από την επαλήθευσή τους…
Οι Τραχίνιες, ένα από τα πιο αδικημένα έργα του Σοφοκλή, διδάσκονται, κατά πάσα πιθανότητα ανάμεσα στο 457 και το 430 π.Χ.
Κεντρικός άξονας του έργου, το οποίο χαρακτηρίζεται από την «δίπτυχη» πλοκή του, είναι το πεπερασμένο της ανθρώπινης συνείδησης: ο άνθρωπος αδυνατώντας να συλλάβει το «όλον», βλέπει μία μόνο πλευρά του πραγματικού.
Η άγνοια εμποδίζει τους ανθρώπους να έχουν τον πλήρη έλεγχο των επιλογών τους και αποκτούν συνείδηση της μοίρας τους, μόνο όταν πια είναι πολύ αργά….
Παραστάσεις:
18 Αυγούστου: Δίον
24 Αυγούστου: Καβάλα
27 Αυγούστου: Θεσσαλονίκη
30 Αυγούστου: Παπάγου
2 Σεπτεμβρίου: Βύρωνας
4 Σεπτεμβρίου: Ελευσίνα
8 Σεπτεμβρίου: Πάτρα
11 Σεπτεμβρίου: Πετρούπολη
13 Σεπτεμβρίου: Ηλιούπολη
15 Σεπτεμβρίου: Χαλάνδρι