Άρεσε η παράσταση αρχαίου δράματος «Φιλοκτήτης» του Σοφοκλή, της εταιρίας καλλιτεχνικών δραστηριοτήτων αρτIVITIES και του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας, στο κοινό της Θεσσαλονίκης.
Η αξιόλογη παράσταση που έκανε την πρεμιέρα της στο Αρχαίο Ωδείο της Πάτρας όπου συνολικά την είδαν 2.500 θεατές, παίχθηκε την περασμένη Παρασκευή 4 Ιουλίου 2014 στο θέατρο Δάσους στην Θεσσαλονίκη όπου υπολογίζεται ότι την είδαν κοντά στους 1500 θεατές. Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας Θοδωρής Αμπαζής δέχθηκε αρκετά τηλεφωνήματα από την συμπρωτεύουσα όπου και τον συνεχάρηκαν για την άποψη της παράστασης «Φιλοκτήτης» και τις ερμηενίες των ηθοποιών.
Ο «Φιλοκτήτης» όπου πρωταγωνιστούν ο Μιχαήλ Μαρμαρινός στον ομώνυμο ρόλο του Φιλοκτήτη, ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης στον ρόλο του Οδυσσέα και ο Αιμίλιος Χειλάκης στον ρόλο του Νεοπτόλεμου, απόψε και την Τρίτη ανεβαίνει στο Θέατρο Κάστρου στην Καβάλα και ακολουθούν στις 9 Ιουλίου το Θέατρο Ρένα Βλαχοπούλου – Μον Ρεπό, στην Κέρκυρα, στις 11 Ιουλίου το Στάδιο Αρχαίας Μεσσήνης, στις 12 Ιουλίου το Θέατρο Αρχαίας Ήλιδας – 24ο Φεστιβάλ Αρχαίας Ήλιδας, στις 13 Ιουλίου το Αρχαίο Θέατρο Οινιάδων, στο νομό Αιτωλοακαρνανίας και στις 18 & 19 Ιουλίου το Αρχαίο θέατρο Επιδαύρου. Εξάλλου πρόκειται για μία παράσταση – συμπαραγωγή με το Φεστιβάλ Αθηνών.
Ο Κώστας Φιλίππογλου σκηνοθετεί το έργο σε μετάφραση Γιώργου Μπλάνα, την μουσική υπογράφουν οι Lost Bosies, ο Κένι Μακλέλλαν τα σκηνικά και τα κοστούμια, ο Νίκος Βλασόπουλος έχει κάνει τον σχεδιασμό των φωτισμών ενώ εξαιρετική είναι η επιμέλεια της κίνησης των ηθοποιών του χορού και των τριών πρωταγωνιστών από την Φρόσω Κορρού.
Φιλοκτήτης, Ηρακλής, Οδυσσέας. Ήρωες, θύματα, θεοί και άνθρωποι. Πρόσωπα συμπαγή, απόλυτα πεπεισμένα πως καθένα έχει το δίκιο με το μέρος του, πάντα πρόθυμα να επαναληφθούν και να επαναλάβουν τα λάθη τους. Άνθρωποι οχυρωμένοι πίσω από τον οίκτο για τον ίδιο τον εαυτό τους. Σπατάλησαν μια ολόκληρη ζωή καμαρώνοντας για όσα υπέφεραν και τώρα περιφέρουν τις παλιές πηγές τους σαν παράσημα... (Seamus Heaney).
Μαζί τους ο Νεοπτόλεμος, ο γιος του Αχιλλέα, το παιδί του ήρωα, πασχίζει να βρει μια θέση ανάμεσα σε αυτό το πάνθεο των επωνύμων αντρών. Να αποδειχθεί άξιος σαν τον πατέρα του. Τι βάρος στους ώμους! Βρισκόμαστε στον δέκατο χρόνο του Τρωικού πολέμου. Ο χρησμός λέει πως χωρίς τον Φιλοκτήτη και το φονικό του τόξο, δώρο του ίδιου του Ηρακλή, η Τροία δεν πέφτει. Πρέπει να τον φέρουν πίσω.
Πριν δέκα χρόνια τον εγκατέλειψαν στη Λήμνο, πληγωμένο από το δάγκωμα ιερού φιδιού, γιατί δεν άντεχαν τις κραυγές του πόνου του και την βρώμα της πληγής του.Πως τώρα θα τον πείσουν να έρθει να βοηθήσει; Για άλλη μια φορά επιστρατεύεται ο πολυμήχανος Οδυσσέας. Σύντροφός του σε αυτή την αποστολή ο Νεοπτόλεμος. Το μίσος του Φιλοκτήτη για τον Οδυσσέα είναι άσβεστο, άρα τα λογικά επιχειρήματα δεν θα τον πείσουν. Όσο για τη βία ούτε λόγος. Μην ξεχνάμε το «υπερόπλο», το τόξο του Ηρακλή. Άρα λοιπόν το μόνο που μένει είναι ο δόλος.
Εδώ ο νεόκοπος Νεοπτόλεμος με τις συμβουλές του μεγάλου δάσκαλου στην εξυπνάδα και την πονηριά δείχνει να τα καταφέρνει, όμως η συμπόνια και η τιμιότητα κατάλοιπα της ηρωικής περιόδου που σβήνει, θα τον κάνουν να μετανιώσει και να αποκαλύψει την σκευωρία στον Φιλοκτήτη. Το σχέδιο μοιάζει να καταρρέει, η υπόθεση οδηγείται σε αδιέξοδο. Μόνο η θεϊκή παρέμβαση θα δώσει λύση και θα βάλει τα πράγματα στη θέση τους.
Η Λήμνος στην τραγωδία του Σοφοκλή είναι ακατοίκητη. Ένα βραχώδες νησί με ένα ηφαίστειο στο κέντρο του, περιτριγυρισμένο από μια μαύρη άγρια θάλασσα. Ένα απόκοσμο τοπίο φιλοξενεί τον Φιλοκτήτη, που νιώθει απόκοσμο πόνο και θεϊκό θυμό.
Πώς είναι δυνατόν να αποκολληθεί, να προχωρήσει, να συγχωρήσει. Με κανένα αντάλλαγμα. Προτιμά να αυτοκτονήσει παρά να ενδώσει. Αν δεν υπήρχαν οι θεοί, που παρεμβαίνουν, ο Οδυσσέας θα έχανε. Για πρώτη φορά! Όμως κέρδισε και πάλι... Ας είναι καλά ο δόλιος Ερμής και η σοφή Αθηνά που είναι πάντα στο πλευρό του.
Χορός:
Γιάννης Γιαννούλης
Τάσος Δημητρόπουλος
Κώστας Κορωναίος
Δημήτρης Κουρούμπαλης
Γιώργος Παπανδρέου
Κρις Ραντάνοφ
Γιώργος Ρουστέμης.