Μη χάσετε τις προσκλήσεις

Το onlytheater.gr στο facebook Το onlytheater.gr στο twitter Το onlytheater.gr στο youtube
Print

O ALEXANDER THE GREAT ΜΑΣ ΚΑΤΕΚΤΗΣΕ! (ΕΙΔΑΜΕ ΤΙΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΠΡΟΒΕΣ ΤΟΥ)

Written by OnlyTheater. Category: BUZZ

Απόγευμα Σαββάτου, παρακολουθώ από την πλατεία του Βασιλικού θεάτρου, τις πρόβες του Alexander The Great rock opera, οι οποίες έχουν μπει στην τελική ευθεία.

 

Της Σταυρούλας Κεντιέ

Ταλέντο, ενέργεια, συγκίνηση.

Απόγευμα Σαββάτου, παρακολουθώ από την πλατεία του Βασιλικού θεάτρου, τις πρόβες του Alexander The Great rock opera, οι οποίες έχουν μπει στην τελική ευθεία.

Ένα μικρό διάλειμμα μετά το πρώτο μέρος και στη συνέχεια, συνάθροιση των συντελεστών μπροστά από τη σκηνή, προκειμένου να γίνουν παρατηρήσεις. Οι σκηνοθέτες του Alexander the Great rock opera, Γιάννης Βούρος και Κώστας Αθυρίδης, απόλυτα συγκεντρωμένοι και με σπάνια μεταδοτικότητα, μιλούν στους ηθοποιούς, τους τραγουδιστές και τους μουσικούς για τις απαραίτητες βελτιώσεις, προκειμένου να πετύχουν το στόχο τους: Να κατακτήσουν κοινό και κριτικούς στην πρεμιέρα τους, η οποία αναμένεται στις 23 Οκτωβρίου.

Ξεκινά το δεύτερο μέρος των προβών και είναι πραγματικά αξιοζήλευτη η ενέργεια που αναβλύζει από τη σκηνή, όπου δεκάδες νέοι καλλιτέχνες, γεμάτοι ταλέντο και ενθουσιασμό, δίνουν τον καλύτερό τους εαυτό. Η συγκίνηση είναι αναμενόμενη.

Ξεκινά το δεύτερο μέρος των προβών και είναι πραγματικά αξιοζήλευτη η ενέργεια που αναβλύζει από τη σκηνή, όπου δεκάδες νέοι καλλιτέχνες, γεμάτοι ταλέντο και ενθουσιασμό, δίνουν τον καλύτερό τους εαυτό. Η συγκίνηση είναι αναμενόμενη.

Η διάθεση είναι ροκ. Οι μουσικές που ακούγονται εξαιρετικές. Οι φωνές σπουδαίες και οι ερμηνείες δυνατές. Ο Κώστας Αθυρίδης στέκεται ακριβώς μπροστά από τη σκηνή, επισημαίνοντας διορθώσεις, αλλά και επιβραβεύοντας τις επιτυχίες στις λεπτομέρειες. Ο Γιάννης Βούρος παρακολουθεί από ψηλά την πρόβα, ενθαρρύνοντας τα παιδιά, κάνοντας όμως και ο ίδιος επισημάνσεις και παρατηρήσεις της στιγμής, πάντα με ευγενικό, αλλά και εύστοχο τρόπο.

Η διάθεση είναι ροκ. Οι μουσικές που ακούγονται εξαιρετικές. Οι φωνές σπουδαίες και οι ερμηνείες δυνατές. Ο Κώστας Αθυρίδης στέκεται ακριβώς μπροστά από τη σκηνή, επισημαίνοντας διορθώσεις, αλλά και επιβραβεύοντας τις επιτυχίες στις λεπτομέρειες. Ο Γιάννης Βούρος παρακολουθεί από ψηλά την πρόβα, ενθαρρύνοντας τα παιδιά, κάνοντας όμως και ο ίδιος επισημάνσεις και παρατηρήσεις της στιγμής, πάντα με ευγενικό, αλλά και εύστοχο τρόπο.

Ο Δημήτρης Τικτόπουλος, ο οποίος υποδύεται τον Μέγα Αλέξανδρο στην ροκ οπερα, κάνει δυναμική εμφάνιση στη σκηνή, ενώ το μέταλλο της φωνής του, σε συνδυασμό με την υποκριτική του δεινότητα, εντυπωσιάζει. Ο ίδιος μάς είπε ήδη στα παρασκήνια πως κάνει πρόβες σε "φουλ ρυθμούς" και αυτό φάνηκε.

Ο Δημήτρης Τικτόπουλος, ο οποίος υποδύεται τον Μέγα Αλέξανδρο στην ροκ οπερα, κάνει δυναμική εμφάνιση στη σκηνή, ενώ το μέταλλο της φωνής του, σε συνδυασμό με την υποκριτική του δεινότητα, εντυπωσιάζει. Ο ίδιος μάς είπε ήδη στα παρασκήνια πως κάνει πρόβες σε

 

Ο Δημήτρης Τικτόπουλος, ο οποίος υποδύεται τον Μέγα Αλέξανδρο στην ροκ οπερα, κάνει δυναμική εμφάνιση στη σκηνή, ενώ το μέταλλο της φωνής του, σε συνδυασμό με την υποκριτική του δεινότητα, εντυπωσιάζει. Ο ίδιος μάς είπε ήδη στα παρασκήνια πως κάνει πρόβες σε

Τα σκηνικά λιτά, λειτουργικά, χρηστικά. Τα κοστούμια δεν τα είδαμε, όμως παρούσα στην πρόβα ήταν η ενδυματολόγος, Ιωάννα Τιμοθεάδου, η οποία κρατούσε συνεχώς σημειώσεις.

Τα σκηνικά λιτά, λειτουργικά, χρηστικά. Τα κοστούμια δεν τα είδαμε, όμως παρούσα στην πρόβα ήταν η ενδυματολόγος, Ιωάννα Τιμοθεάδου, η οποία κρατούσε συνεχώς σημειώσεις.

Λίγο πριν το τέλος των προβών, βρήκα την ευκαιρία να απομονώσω για λίγο τον καλλιτεχνικό διευθυντή του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος και σκηνοθέτη, Γιάννη Βούρο, ο οποίος απάντησε στα εξής:

Στις 23 Οκκτωβρίου είναι η πρεμιέρα του Alexander the Great rock opera, σε αυτό εδώ το θέατρο. Τι να περιμένει να δει ο κόσμος;
Αυτό που επιδιώκουμε εμείς, είναι καταρχήν να παρουσιάσουμε ένα καινοτόμο θέαμα, ως ένα κρατικό θέατρο που μέχρι στιγμής ανεβάζει κλασικά έργα, υποστηρίζει το ελληνικό ρεπερτόριο ή, τελοσπάντων, κάποιες τραγωδίες και κάποιες αριστοφανικές κωμωδίες το καλοκαίρι. Αυτό είναι κάτι που μπορεί να χαρακτηρίσει κάποιος πρωτοποριακό, καινοτόμο, ριζοσπαστικό για μία κρατική σκηνή, αλλά πιστεύω πως είναι χρέος ένος τέτοιου οργανισμού, με αυτές τις δυνατότητες, να αρχίσει να κοιτάζει και λίγο πιο μπροστά, από όσο κοιτούσε μέχρι σήμερα. Πείραμα είναι και για εμάς, εμπεριέχει ρίσκο, αλλά νομίζω πως είναι χρέος μας να επενδύσουμε στο καινούργιο.

Πώς είναι ο Δημήτρης Τικτόπουλος ως ένας ροκ Μέγας Αλέξανδρος;
Ο Δημήτρης είναι μεγάλο λαχείο για έναν σκηνοθέτη, αλλά και γενικά για έναν συνδημιουργό. Οι φωνητικές του δυνατότητες είναι δεδομένες, το ξέρουμε. Αλλά, αυτό που με έχει συγκινήσει και εκπλήξει στον Δημήτρη είναι ότι υποκριτικά είναι ένα "σφουγγάρι". Του λες δυο ή τρία πράγματα και κάνει δέκα, έρχεται με προτάσεις, του λες να διορθώσει κάτι και μόλις γίνει η σκηνή είναι ήδη διορθωμένο. Αυτό είναι μεγάλο εργαλείο στα χέρια ενός σκηνοθέτη. Θεωρώ πως έχει τεράστιο μέλλον - είναι μικρός ακόμα. Έχει μέλλον, γενικότερα, σε αυτό που λέγεται μουσικός χώρος επί σκηνής, στην Ελλάδα, και - γιατί όχι; - στο εξωτερικό.

Λίγο πριν το τέλος των προβών, βρήκα την ευκαιρία να απομονώσω για λίγο τον καλλιτεχνικό διευθυντή του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος και σκηνοθέτη, Γιάννη Βούρο, ο οποίος απάντησε στα εξής:  - Στις 23 Οκκτωβρίου είναι η πρεμιέρα του Alexander the Great rock opera, σε αυτό εδώ το θέατρο. Τι να περιμένει να δει ο κόσμος;  - Αυτό που επιδιώκουμε εμείς, είναι καταρχήν να παρουσιάσουμε ένα καινοτόμο θέαμα, ως ένα κρατικό θέατρο που μέχρι στιγμής ανεβάζει κλασικά έργα, υποστηρίζει το ελληνικό ρεπερτόριο ή, τελοσπάντων, κάποιες τραγωδίες και κάποιες αριστοφανικές κωμωδίες το καλοκαίρι. Αυτό είναι κάτι που μπορεί να χαρακτηρίσει κάποιος πρωτοποριακό, καινοτόμο, ριζοσπαστικό για μία κρατική σκηνή, αλλά πιστεύω πως είναι χρέος ένος τέτοιου οργανισμού, με αυτές τις δυνατότητες, να αρχίσει να κοιτάζει και λίγο πιο μπροστά, από όσο κοιτούσε μέχρι σήμερα. Πείραμα είναι και για εμάς, εμπεριέχει ρίσκο, αλλά νομίζω πως είναι χρέος μας να επενδύσουμε στο καινούργιο.  - Πώς είναι ο Δημήτρης Τικτόπουλος ως ένας ροκ Μέγας Αλέξανδρος;  - Ο Δημήτρης είναι μεγάλο λαχείο για έναν σκηνοθέτη, αλλά και γενικά για έναν συνδημιουργό. Οι φωνητικές του δυνατότητες είναι δεδομένες, το ξέρουμε. Αλλά, αυτό που με έχει συγκινήσει και εκπλήξει στον Δημήτρη είναι ότι υποκριτικά είναι ένα

Σε συνέντευξή μας, ο κ. Αθυρίδης, είχε δηλώσει πως υπάρχει πολύ έντονο το σύγχρονο, αν και μιλάμε για μία ιστορική προσωπικότητα. Πως επιτυγχάνεται αυτό; Και πώς θα το μεταδώσετε στους θεατές;
Μεταδίδεται με τη φόρμα, το εικαστικό κομμάτι, με το περιεχόμενο - τι λες επί σκηνής. Επίσης, μεταδίδεται και μεταφέρεται με τα κοστούμια που διαθέτεις, καθώς και από τον τρόπο που ενορχηστρώνεις τα κομμάτια. Επομένως, έχουμε πολλά βέλη στη φαρέτρα μας.

- Σε συνέντευξή μας, ο κ. Αθυρίδης, είχε δηλώσει πως υπάρχει πολύ έντονο το σύγχρονο, αν και μιλάμε για μία ιστορική προσωπικότητα. Πως επιτυγχάνεται αυτό; Και πώς θα το μεταδώσετε στους θεατές;  - Μεταδίδεται με τη φόρμα, το εικαστικό κομμάτι, με το περιεχόμενο - τι λες επί σκηνής. Επίσης, μεταδίδεται και μεταφέρεται με τα κοστούμια που διαθέτεις, καθώς και από τον τρόπο που ενορχηστρώνεις τα κομμάτια. Επομένως, έχουμε πολλά βέλη στη φαρέτρα μας.

Γιατί πρέπει ο κόσμος - και εκτός Ελλάδας - να δει αυτήν την ξεχωριστή μουσικοθεατρική παράσταση;
Δε μπαίνω σε αυτή τη λογική του "πρέπει". Εμείς κάνουμε μία πρόταση, πιστεύουμε ότι υπηρετούμε μία μεγάλη ιδέα του ελληνισμού και δη μία μεγάλη ιδέα μιας πολιτιστικής πτυχής της χώρας, και θα προσπαθήσουμε να αφήσουμε το αποτύπωμά μας με αυτό το έργο, όπου πάμε.

 

Alexander the Great. Rock Opera
Βασιλικό Θέατρο, 23/10/2014

Μουσική: Αθυρίδης, Κωνσταντίνος
Λιμπρέττο: Charanis, Alexandra
Σκηνοθεσία: Βούρος, Γιάννης
Σκηνοθεσία: Αθυρίδης, Κωνσταντίνος
Σκηνικά: Μετζικώφ, Γιάννης
Κοστούμια: Τιμοθεάδου, Ιωάννα
Χορογραφία: Φούτση, Άσπα
Φωτισμοί: Παυλόπουλος, Λευτέρης
Video Art: Μήτσιος, Στάθης
Διεύθυνση ορχήστρας: Τζούνης, Κώστας
Ενορχήστρωση: Αθυρίδης, Κωνσταντίνος
Ενορχήστρωση: Τζούνης, Κώστας
Βοηθός σκηνοθέτη: Φούτση, Άσπα
Βοηθός σκηνοθέτη: Βασιλειάδη, Δελίνα
Βοηθός σκηνογράφου: Τσαγκαλίδου, Ήρις
Βοηθός ενδυματολόγου: Τσαγκαλίδου, Ήρις
Οργάνωση παραγωγής: Κοτόπουλος, Ηλίας
Οργάνωση παραγωγής: Αλεξάκη, Βίκη
Stage manager: Αλεξάκη, Βίκη
Σχεδιασμός ήχου: Μαυρίδης, Γιάννης (Cue Productions)
Σχεδιασμός ήχου: Βασιλειάδης, Δημήτρης (Cue productions)

Ερμηνευτές
Τικτόπουλος, Δημήτρης (Αλέξανδρος)
Βλιαγκόφτης, Θωμάς (Φίλιππος/ Στρατιώτης/ Χορός)
Χατζησαββίδου, Χαρίκλεια (Ολυμπιάς)
Βεληβασάκη, Γεωργία (Αφηγήτρια Καβερί Καλλάσα)
Βουτσικάκης, Θοδωρής (Αριστοτέλης/ Κοίνος)
Μανισάνου, Ρούλα (Λανίκη/ Αιγύπτια Ιέρεια)
Φονταράς, Νικίας (Ηφαιστίων/ Χορός)
Τσιλινίκος, Δημήτρης (Κλείτος/ Χορός)
Φωκάς, Γιώργος (Πτολεμαίος/ Χορός)
Ψυχογιός, Ντίνος (Φιλώτας /Χορός)
Δρικούδης, Απόλλων (Περδίκκας/ Χορός)
Δούλκας, Χάρης (Σέλευκος/ Χορός)
Φωτακίδου, Βανέσσα (Ρωξάνη/ Χορός)
Πελτέκης, Αστέρης (Αρίστανδρος/ Αρχιτέκτονας/ Χορός)
Κυανίδης, Δημήτρης (Αγγελιοφόρος/ Κορίνθιος/ Ιερέας/ Χορός)
Μυλωνάς, Κωνσταντίνος (Αγγελιοφόρος/ Κορίνθιος/ Έμπορος/ Ιερέας/ Χορός)
Νικολαΐδης, Νίκος Α. (Διογένης/ Έμπορος/ Ιερέας/ Χορός)
Γαβριηλίδης, Αρσένιος (Αγγελιοφόρος/ Κορίνθιος/ Ιερέας/ Χορός)
Καπέλιος, Νίκος (Μάντης/Φύλακας/ Χορός)
Ιωαννίδου, Χρύσα (Σύζυγος Δαρείου/Θεραπαινίδα/ Χορός)
Κοτίνη, Μαρία-Ελισάβετ (Δρύπετις/Θεραπαινίδα/ Χορός)
Βαλαβανοπούλου, Αρετή (Στάτειρα/Θεραπαινίδα/ Χορός)
Μαλκουτζή, Νόνικα (Έμπορος/Θεραπαινίδα/ Χορός)
Ζώης, Πάνος (Πράνιχος/ Αξιωματικός/ Χορός)
Μόργκαν, Ριαννόν (Βουκεφάλας/ Θεραπαινίδα/ Χορός)
Κωστοπούλου, Αναστασία (Θαΐς/ Θεραπαινίδα/ Χορός )
Ντυπρέ, Μελίνα (Θεραπαινίδα/ Χορός)
Παπαδάκη, Σταυριάνα (Θαΐς/ Θεραπαινίδα/ Χορός)

Μουσικοί
Βαφείδης, Νικόλαος (τύμπανα)
Βλαχόπουλος, Γιάννης (κιθάρες)
Γερεμτζές, Ιάσων (κρουστά)
Ζιάκας, Ανδρέας (κιθάρες)
Καραγιαννακίδης, Διαμαντής (πλήκτρα)
Λάππας, Δημήτρης (ηλεκτρική κιθάρα, ακουστική κιθάρα, ούτι, μπουζούκι)
Πιπέρκος, Μιχάλης (πνευστά)
Σκέντου, Δέσποινα (βιολί)
Τζούνης, Κώστας (μπάσο)
Φίλκας, Φοίβος (πιάνο, συνθεσάιζερ)

Συμμετέχουν
ΓΙΑ ΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΣΥΝΕΡΓΑΣΤΗΚΑΝ ΟΙ:
Κωνσταντίνος Αθυρίδης, Alexandra Charanis (Σχεδιασμός έργου), Πολυξένη Αδάμ Βελένη (Ιστορική Επιμέλεια), Ελευθερία Γαζέτη, Phoebe Holland, Γεωργία Βεληβασάκη (Συμπληρωματικά κείμενα), Γεωργία Βεληβασάκη (Μετάφραση υπερτίτλων)

Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος
Μετά τις παραστάσεις στο Βασιλικό Θέατρο θα ακολουθήσει παγκόσμια περιοδεία.

Βασιλικό Θέατρο (23/10/2014 - 26/10/2014)

Αθήνα, Μέγαρο Μουσικής (27/02/2015 - 01/03/2015)

Το έργο παρουσιάζεται στην αγγλική γλώσσα με υπέρτιτλους. Έχει διάρκεια περίπου δύο ώρες και δεκαπέντε λεπτά και συμμετέχουν δεκαμελής ορχήστρα και μία ομάδα τριάντα ηθοποιών, χορευτών και τραγουδιστών.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

- Ο ''Μέγας Αλέξανδρος'' αποκαλύπτεται στην Σταυρούλα Κεντιέ

- Κ. Αθυρίδης: "Ονειρευόμαστε με τον "Μ. Αλέξανδρο", να ξανακατακτήσουμε τον κόσμο"

- "Η Ροκ Όπερα ALEXANDER THE GREAT σημαίνει εξωστρέφεια, καινοτομία, πρωτοπορία"

Συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια.

Joomla Templates and Joomla Extensions by sjtemplates.com
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ

  • ΚΡΙΤΙΚΗ

Στο onlytheater.gr αρθρογραφούν: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΟΥΡΤΗΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΑΡΚΟΥΛΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΓΝΑΔΗΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΙΜΟΥΛΗΣ, ΜΑΡΙΑ ΠΡΩΤΟΠΑΠΠΑ, ΟΛΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΙΟΡΔΑΝΙΔΗΣ, ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΒΑΛΤΙΝΟΣ, ΕΛΕΝΗ ΡΑΝΤΟΥ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΛΟΥΛΗΣ, ΑΡΓΥΡΗΣ ΞΑΦΗΣ, ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΚΑΛΜΠΑΡΗ, ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΣΟΝΤΑΚΗ, ΛΕΝΑ ΠΑΠΑΛΗΓΟΥΡΑ, ΜΑΡΘΑ ΦΡΙΝΤΖΗΛΑ, ΗΡΩ ΣΑΪΑ, ΑΝΝΑ ΑΔΡΙΑΝΝΟΥ, ΑΝΝΙΤΑ ΚΟΥΛΗ, ΡΑΛΛΙΑ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΑΝΟΥΡΗΣ, ΡΟΥΛΑ ΠΑΤΕΡΑΚΗ, ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΑΓΚΟΥ, ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΔΡΑΚΟΝΤΑΕΙΔΗΣ, ΣΟΝΙΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ, ΘΑΝΑΣΗΣ ΧΕΙΜΩΝΑΣ, ΜΑΝΟΣ ΛΑΜΠΡΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΩΤΑΚΗΣ, ΜΙΧΑΛΗΣ ΡΕΠΠΑΣ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΧΑΤΖΗΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, ΕΥΣΤΑΘΙΑ.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ:

info@onlytheater.gr

Like στο Facebook

Follow στοTwitter

ΕΙΔΑ ΤΙΣ ΖΩΕΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ, ΣΤΟ "ΘΗΣΕΙΟ", ΠΑΡΕΑ ΜΕ ΤΟΝ ΧΟΝΕΚΕΡ. ΤΗΣ ΣΕΜΙΝΑΣ ΔΙΓΕΝΗ

Βερολίνο. Δεκαπενταύγουστος, 1961. Χαράζουν τη συνοριακή γραμμή, να υψωθεί το Τείχος. Χριστούγεννα, 89. Στρατηγοί κάνουν προσωμοίωση κατάστασης πολέμου. Παριστάνουν ότι έχει ξεσπάσει  3ος Παγκόσμιος. Η Στάζι προστατεύει το κόμμα από το λαό.
Επιστροφή, 1961. Άνθρωποι ξυπνούν το πρωί, αποκομμένοι από συγγενείς, δουλειά, σχολεία. Κάποιοι βλέποντας το αγκαθωτό συρματόπλεγμα, πηδούν απο παράθυρα. Ένας πράκτορας της Στάζι, ανά 23 άτομα. (όταν επί Στάλιν, 1 Κα-γκε-μπίτης ''πρόσεχε'' 5.830 πολίτες)

Διαβάστε περισότερα...

Onlytheater Team

Επικοινωνήστε μαζί μας

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

Συνδεθείτε

Για να συνδεθείτε, συμπληρώστε τα στοιχεία σας, αφού δημιουργήσετε λογαριασμό (Create an account)

Καλώς ήλθατε στο Only Theater!

Αναζήτηση

ONLYVIDEO