Μη χάσετε τις προσκλήσεις

Το onlytheater.gr στο facebook Το onlytheater.gr στο twitter Το onlytheater.gr στο youtube
Print

ΕΡΓΑ ΚΑΙ ΕΡΓΑΚΙΑ

Written by OnlyTheater. Category: ΓΚΡΙΝΙΑ

 

 

Διαβάζοντας τις ανακοινώσεις για τις παραστάσεις που προγραμματίζονται την επερχόμενη σεζόν, αναρωτιέμαι πολλές φορές: « Ποιος ο λόγος;» Δηλαδή  ποιος ο λόγος ύπαρξης κάποιων τίτλων που έχουν επιλέξει, ακόμα και πιο άβαν γκαρντ θέατρα, να παρουσιάσουν στο κοινό. Σαφώς δεν λείπουν τα μεγάλα, κλασικά, ή σύγχρονα έργα που « έχουν ένα νόημα, ρε αδερφέ, που το βάζεις στην τσέπη το πας και στο σπίτι» που έλεγε και ο Θόρντον Ουάιλντερ.

Περιέργως όμως  σε μια χώρα που έχει τόσα προβλήματα, ζει κρίσιμες στιγμές και πρέπει να επανεξετάσει κάθε είδους αξιακό σύστημα, δεν λείπει η κενότητα και η φλυαρία… Πολλά μιούζικαλ, αλλά πάρα πολλά, πολλές κωμωδιούλες εύκολες και εύπεπτες, έτσι μόνο για να γελάμε, πολλά εργάκια ασήμαντα που κανείς μετά από χρόνια δεν θα θέλει να θυμάται…. Εντάξει, ο κόσμος έχει ανάγκη να ξεσκάσει, άλλα γιατί αλήθεια να πας στο θέατρο για να ξεσκάσεις; Χάθηκε μια βόλτα στη θάλασσα που φυσάει και το αεράκι; Κι έχει και η συνέχεια η φράση: «… Να ξεχαστεί». Όχι, κανείς δεν πρέπει να ξεχαστεί, ούτε και να ξεχάσει.

Από την άλλη οι πιο πειραματικές -ας τις πούμε έτσι - δουλειές, αναζητώντας την πρωτοτυπία,  ξεθάβουν από τα χρονοντούλαπα ό,τι υπάρχει και δεν υπάρχει προκειμένου να κάνουν κάτι που δεν έχει  ξαναγίνει. Και δεν αναρωτιούνται άραγε γιατί δεν έχει ξαναγίνει…

Και έχουμε και μια τελευταία κατηγορία:  αυτών που μπούχτισαν από τους συγγραφείς, τίποτα και κανείς δεν τους λέει τίποτα και θέλουν να κάνουν κάτι δικό τους εντελώς. Ο Μπουκόφσκι έλεγε ότι αν δεν βγαίνει από μέσα μην γράφεις… Ναι, χρειαζόμαστε καινούργια κείμενα, γραμμένα στη γλώσσα μας, που να εκφράζουν την αγωνία μας, αλλά ποια αγωνία; Την αγωνία ότι κανείς δε μας λέει τίποτα ή την αγωνία ότι θέλω κάτι πω και να το μοιραστώ με τον κόσμο;

Τόσο οι καλλιτέχνες όσο το κοινό οφείλουμε να επαναπροσδιορίσουμε τη λειτουργία του θεάτρου, για ποιο λόγο πάμε ή κάνουμε θέατρο δηλαδή… Γιατί μια παράσταση είναι μια σοβαρή υπόθεση, όσο κι αν δεν της φαίνεται, γιατί επηρεάζει ασυνείδητα τον άνθρωπο… Κι αυτό πρέπει να γίνει συνείδηση και στους δημιουργούς και στους θεατές…

Δευτέρα 8 Ιουνίου 2015

Νατάσσα Χανιώτη

Συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια.

Joomla Templates and Joomla Extensions by sjtemplates.com
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ

  • ΚΡΙΤΙΚΗ

Στο onlytheater.gr αρθρογραφούν: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΟΥΡΤΗΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΑΡΚΟΥΛΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΓΝΑΔΗΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΙΜΟΥΛΗΣ, ΜΑΡΙΑ ΠΡΩΤΟΠΑΠΠΑ, ΟΛΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΙΟΡΔΑΝΙΔΗΣ, ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΒΑΛΤΙΝΟΣ, ΕΛΕΝΗ ΡΑΝΤΟΥ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΛΟΥΛΗΣ, ΑΡΓΥΡΗΣ ΞΑΦΗΣ, ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΚΑΛΜΠΑΡΗ, ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΣΟΝΤΑΚΗ, ΛΕΝΑ ΠΑΠΑΛΗΓΟΥΡΑ, ΜΑΡΘΑ ΦΡΙΝΤΖΗΛΑ, ΗΡΩ ΣΑΪΑ, ΑΝΝΑ ΑΔΡΙΑΝΝΟΥ, ΑΝΝΙΤΑ ΚΟΥΛΗ, ΡΑΛΛΙΑ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΑΝΟΥΡΗΣ, ΡΟΥΛΑ ΠΑΤΕΡΑΚΗ, ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΑΓΚΟΥ, ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΔΡΑΚΟΝΤΑΕΙΔΗΣ, ΣΟΝΙΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ, ΘΑΝΑΣΗΣ ΧΕΙΜΩΝΑΣ, ΜΑΝΟΣ ΛΑΜΠΡΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΩΤΑΚΗΣ, ΜΙΧΑΛΗΣ ΡΕΠΠΑΣ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΧΑΤΖΗΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, ΕΥΣΤΑΘΙΑ.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ:

info@onlytheater.gr

Like στο Facebook

Follow στοTwitter

ΕΙΔΑ ΤΙΣ ΖΩΕΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ, ΣΤΟ "ΘΗΣΕΙΟ", ΠΑΡΕΑ ΜΕ ΤΟΝ ΧΟΝΕΚΕΡ. ΤΗΣ ΣΕΜΙΝΑΣ ΔΙΓΕΝΗ

Βερολίνο. Δεκαπενταύγουστος, 1961. Χαράζουν τη συνοριακή γραμμή, να υψωθεί το Τείχος. Χριστούγεννα, 89. Στρατηγοί κάνουν προσωμοίωση κατάστασης πολέμου. Παριστάνουν ότι έχει ξεσπάσει  3ος Παγκόσμιος. Η Στάζι προστατεύει το κόμμα από το λαό.
Επιστροφή, 1961. Άνθρωποι ξυπνούν το πρωί, αποκομμένοι από συγγενείς, δουλειά, σχολεία. Κάποιοι βλέποντας το αγκαθωτό συρματόπλεγμα, πηδούν απο παράθυρα. Ένας πράκτορας της Στάζι, ανά 23 άτομα. (όταν επί Στάλιν, 1 Κα-γκε-μπίτης ''πρόσεχε'' 5.830 πολίτες)

Διαβάστε περισότερα...

Onlytheater Team

Επικοινωνήστε μαζί μας

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

Συνδεθείτε

Για να συνδεθείτε, συμπληρώστε τα στοιχεία σας, αφού δημιουργήσετε λογαριασμό (Create an account)

Καλώς ήλθατε στο Only Theater!

Αναζήτηση

ONLYVIDEO