Μη χάσετε τις προσκλήσεις

Το onlytheater.gr στο facebook Το onlytheater.gr στο twitter Το onlytheater.gr στο youtube
Print

ΤΙ ΛΕΙΠΕΙ ΑΠΟ ΤΟΝ "ΙΠΠΟΛΥΤΟ" ΤΗΣ Λ. ΚΟΝΙΟΡΔΟΥ

Written by OnlyTheater. Category: ΚΡΙΤΙΚΗ ΑΛΛΩΝ Μ.Μ.Ε.

Ιππόλυτος του Ευριπίδη σε σκηνοθεσία Λ.Κονιόρδου


Ακόμη μια ενδιαφέρουσα κριτική του Γ.Σμυρνή διαβάσαμε στο monopoli.gr για τον "Ιππόλυτο" του Ευριπίδη σε σκηνοθεσία Λυδίας Κονιόρδου.

Κριτική
Η σκηνοθεσία της Λυδίας Κονιόρδου αισθητικά έχει επιρροές από τον Μπομπ Ουίλσον, χωρίς να έχει όμως τη σταθερή ταυτότητα του διάσημου σκηνοθέτη τόσο στο εικαστικό κομμάτι, όσο και σε αυτό της φόρμας. Αυτές οι επιρροές συνδυάστηκαν και με στοιχεία παγανιστικών τελετών και βαλκανικής παράδοσης. Οι ερμηνείες κινήθηκαν σε ικανοποιητικά επίπεδα, με τον Θέμη Πάνου (Θησέας) και τον Νίκο Κουρή (Ιππόλυτος) να έχουν τις πιο ενδιαφέρουσες σκηνές. Σε καλά επίπεδα, αν και κάπως χαμηλόφωνη για το χώρο της Επιδαύρου, κινήθηκε και η Λήδα Πρωτοψάλτη στο ρόλο της τροφού. Η ίδια η Κονιόρδου στο ρόλο της ξανθιάς και αισθησιακής Φαίδρας έδειχνε διαφορετική από ό,τι την έχουμε συνηθίσει. Κάπως αταίριαστη στο ρόλο της Αφροδίτης, λόγω εικόνας, ήταν η Μάρθα Φριντζήλα.
Στο θέμα του χορού η παράσταση είχε μια ιδιοτυπία, ένα χορό αντρών κι έναν γυναικών. Ο χορός των αντρών αντιπροσώπευε τον κόσμο του Ιππόλυτου και κατ' επέκταση της Άρτεμης. Κι ο χορός των γυναικών τον κόσμο της Φαίδρας και κατ' επέκταση της Αφροδίτης. Παραδόξως, «η μάχη των φύλων» που ξεσπάει γίνεται για λογαριασμό δύο θηλυκών θεοτήτων. Και σε αισθητικό επίπεδο υπάρχουν διαφορές μεταξύ των δύο χορών. Ο αντρικός χορός θυμίζει πιο πολύ παγανιστικά Βαλκάνια, ενώ ο γυναικείος χορός περισσότερο καμπαρέ, φώτα κι έχει το στοιχείο του λαμπερού show και του τραγουδιού.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ: Η παράσταση είχε κάποιες ενδιαφέρουσες ιδέες και ερμηνείες, χωρίς να είναι όμως κάτι το συναρπαστικό. Έδωσε έμφαση στο εικαστικό κομμάτι, επιχείρησε να συνδυάσει το τραγικό με το γκροτέσκο, αλλά δεν κατάφερε να δημιουργήσει μια συμπαγή και ολοκληρωμένη αισθητική άποψη.



Πηγή:www.monopoli.gr

Συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια.

Joomla Templates and Joomla Extensions by sjtemplates.com
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ

  • ΚΡΙΤΙΚΗ

Στο onlytheater.gr αρθρογραφούν: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΟΥΡΤΗΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΑΡΚΟΥΛΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΓΝΑΔΗΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΙΜΟΥΛΗΣ, ΜΑΡΙΑ ΠΡΩΤΟΠΑΠΠΑ, ΟΛΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΙΟΡΔΑΝΙΔΗΣ, ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΒΑΛΤΙΝΟΣ, ΕΛΕΝΗ ΡΑΝΤΟΥ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΛΟΥΛΗΣ, ΑΡΓΥΡΗΣ ΞΑΦΗΣ, ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΚΑΛΜΠΑΡΗ, ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΣΟΝΤΑΚΗ, ΛΕΝΑ ΠΑΠΑΛΗΓΟΥΡΑ, ΜΑΡΘΑ ΦΡΙΝΤΖΗΛΑ, ΗΡΩ ΣΑΪΑ, ΑΝΝΑ ΑΔΡΙΑΝΝΟΥ, ΑΝΝΙΤΑ ΚΟΥΛΗ, ΡΑΛΛΙΑ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΑΝΟΥΡΗΣ, ΡΟΥΛΑ ΠΑΤΕΡΑΚΗ, ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΑΓΚΟΥ, ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΔΡΑΚΟΝΤΑΕΙΔΗΣ, ΣΟΝΙΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ, ΘΑΝΑΣΗΣ ΧΕΙΜΩΝΑΣ, ΜΑΝΟΣ ΛΑΜΠΡΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΩΤΑΚΗΣ, ΜΙΧΑΛΗΣ ΡΕΠΠΑΣ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΧΑΤΖΗΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, ΕΥΣΤΑΘΙΑ.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ:

info@onlytheater.gr

Like στο Facebook

Follow στοTwitter

ΕΙΔΑ ΤΙΣ ΖΩΕΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ, ΣΤΟ "ΘΗΣΕΙΟ", ΠΑΡΕΑ ΜΕ ΤΟΝ ΧΟΝΕΚΕΡ. ΤΗΣ ΣΕΜΙΝΑΣ ΔΙΓΕΝΗ

Βερολίνο. Δεκαπενταύγουστος, 1961. Χαράζουν τη συνοριακή γραμμή, να υψωθεί το Τείχος. Χριστούγεννα, 89. Στρατηγοί κάνουν προσωμοίωση κατάστασης πολέμου. Παριστάνουν ότι έχει ξεσπάσει  3ος Παγκόσμιος. Η Στάζι προστατεύει το κόμμα από το λαό.
Επιστροφή, 1961. Άνθρωποι ξυπνούν το πρωί, αποκομμένοι από συγγενείς, δουλειά, σχολεία. Κάποιοι βλέποντας το αγκαθωτό συρματόπλεγμα, πηδούν απο παράθυρα. Ένας πράκτορας της Στάζι, ανά 23 άτομα. (όταν επί Στάλιν, 1 Κα-γκε-μπίτης ''πρόσεχε'' 5.830 πολίτες)

Διαβάστε περισότερα...

Onlytheater Team

Επικοινωνήστε μαζί μας

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

Συνδεθείτε

Για να συνδεθείτε, συμπληρώστε τα στοιχεία σας, αφού δημιουργήσετε λογαριασμό (Create an account)

Καλώς ήλθατε στο Only Theater!

Αναζήτηση

ONLYVIDEO