Μη χάσετε τις προσκλήσεις

Το onlytheater.gr στο facebook Το onlytheater.gr στο twitter Το onlytheater.gr στο youtube
Print

Η Χ. ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ ΕΙΔΕ ΤΟ "ΛΑ ΣΤΡΑΝΤΑ" ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ "ΒΙΚΤΩΡΙΑ"

Written by OnlyTheater. Category: ΚΡΙΤΙΚΗ ONLYTHEATER

La Strada

 

Τον άνθρωπο σαν την Τζελσομίνα, είτε είναι γυναίκα, είτε άνδρας, θέλω να τον προστατεύσω. Πρώτα να τον αγκαλιάσω για πολλή ώρα και μετά να τον σώσω. Προσωπάκι αθώο, βάδισμα ανθρώπου που κρυώνει, ανάκατα μαλλιά, συγκατάβαση, συμβιβασμός, υπομονή, ανοχή, αντοχή, εξάρτηση.

Η Κάτια Γέρου, αυτή η φυσικότατη ενζενί ενσαρκώνει την πουλημένη από τη μάνα της Τζελσομίνα στον άξεστο πλανόδιο εμψυχωτή Ζαμπανό. Και επειδή είναι μεγάλη ηθοποιός, ανακάλεσε από το προσωπικό της υλικό, τα κομμάτια που όριζαν την επίσημη παιδικότητά της με αποτελεσματικό τρόπο. Το αριστουργηματικό "Λα Στράντα" του Φελίνι στη μεταφορά του στη θεατρική σκηνή, έτυχε σε συγκυρία που μόνο υπέρ του θα λειτουργούσε. Ενας εξαιρετικός θίασος υπό την καθοδήγηση του Β. Νιλολαϊδη τοποθετείται σ' ένα άχρονο τσίρκο, με ζωντανή μουσική, ακροβάτες και αστείους τύπους. Ο Ζαμπανό (Θ. Κουρλαμπάς) είναι χοντροκομμένος, βίαιος, γουρούνι. Πρώτα αντιλαμβάνεσαι το σώμα του και μετά τη φωνή του. Είναι το αφεντικό της Τζελσομίνα. Είναι η βοηθός του στα νούμερα. Αναρωτιέσαι γιατί αυτή η γυναίκα, δεν πριονίζει τις αλυσίδες που τις φόρεσε και δε φεύγει μακριά.

Η σχέση είναι αρρωστημένη, αλλά κανείς δε φεύγει. Ούτε καν αυτός που της βγάζει το λάδι. Και στην τεράστια αθωότητά της, αντιδαστέλλει την αδηφαγία του σε ποτό, φαί και σεξ. Εκείνη δεν καταλαβαίνει. Τον ακολουθεί πιστά, γιατί ίσως να θεωρεί νόρμα τις διαβαθμίσεις που μπορεί να έχει η ισχύς. Τους βλέπεις και πιάνεται η καρδιά σου. Και μαζί τους, παρά το άχρονο πλαίσιο, ζεις την ταχύτητα του χρόνου και τη θλιβερή κατάληξη της άγνοιας, της δυστυχίας, της μιζέριας και της αναβολής. Στεναχωριέσαι.

Και είναι και αυτό το ακορντεόν επί σκηνής, που λειτουργεί εξαιρετικά σαν χαλί στο φαστ φόργουορντ της ζωής και φτάνεις να απορείς και συ μαζί με την Τζελσομίνα. Εγώ σε τι χρησιμεύω; Πρέπει να μάθω σε τι χρησιμεύω, ποιος με αγαπά, ποια είμαι, τι είναι η ζωή. Οι άνθρωποι αναζητούν αφορμές ή και όχι. Τη σωστή χρονική στιγμή ή και όχι. Να μάθουν ή και όχι. Ένα είναι σίγουρο όσοι προλάβουν και μάθουν ένα σεβαστό ποσοστό του εαυτού τους και του κόσμου που τους περιβάλλει θα μπορέσουν να ζήσουν σαν άνθρωποι. Οι υπόλοιποι θα χτυπιούνται μέσα σε στενά δωμάτια-κελιά, εξαρτημένοι από κάποιον, από κάτι, γιατί δεν υπάρχει καμία απάντηση σε κανένα ερώτημα. Άρα όλα αρχίζουν και τελειώνουν στη φυσική παρουσία.

Ο σκηνοθέτης, θέλησε το ανέβασμα του συγκεκριμένου έργου, αφού πρώτα είδε πίσω από τα ιταλικά ονόματα των πρωταγωνιστών τα πρόσωπα της Κάτιας Γέρου και του Θανάση Κουρλαμπά. Εξαιρετικοί και οι δύο. Στην ενεργητική απάθεια του ρόλου και όχι μόνο η Γέρου, στην αεικινησία και πληθωρικότητα ο Κουρλαμπάς. Ο Τρελός, που ζωντανεύει μέσα από την εμφάνιση- αερικό του Νίκου Νίκα, είναι το πρόσωπο κλειδί, γιατί η επαφή του  με την Τζελσομίνα και τον Ζαμπανό, θα δώσει σαφείς γραμμές και στους δύο, για να καταλάβουν το περιεχόμενο..του δρόμου που έχουν διανύσει. Μέχρι που αυτός ο τρελός σκοτώνεται από τον Ζαμπανό και η αρρωστημένη σχέση των δύο τσιρκολάνων τελειώνει. Γιατί αυτός ο θάνατος έπεσε σαν κεραυνός. Και κατακερμάτισε την αφέλεια της Τζελσομίνα και την χαλύβδινη ψυχή του Ζαμπανό.

Ένας χορευτής σου κόβει την ανάσα. Τον καταχειροκροτήσαμε. Η μουσική του Λεωνίδα Μαριδάκη είναι άθροισμα λυγμών, μπράβο του.

Ο δρόμος είναι δρόμος και αν δεν τον μάθεις, δεν είσαι ούτε αρχάριος οδοιπόρος. Και τι αξίζει σ' αυτή τη ζωή; "Να ζήσεις έστω και μια φορά στη ζωή σου, μια ιστορία της προκοπής".

 

Περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση "La Strada" θα βρείτε εδώ.

Συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια.

Joomla Templates and Joomla Extensions by sjtemplates.com
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ

  • ΚΡΙΤΙΚΗ

Στο onlytheater.gr αρθρογραφούν: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΟΥΡΤΗΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΑΡΚΟΥΛΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΓΝΑΔΗΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΙΜΟΥΛΗΣ, ΜΑΡΙΑ ΠΡΩΤΟΠΑΠΠΑ, ΟΛΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΙΟΡΔΑΝΙΔΗΣ, ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΒΑΛΤΙΝΟΣ, ΕΛΕΝΗ ΡΑΝΤΟΥ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΛΟΥΛΗΣ, ΑΡΓΥΡΗΣ ΞΑΦΗΣ, ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΚΑΛΜΠΑΡΗ, ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΣΟΝΤΑΚΗ, ΛΕΝΑ ΠΑΠΑΛΗΓΟΥΡΑ, ΜΑΡΘΑ ΦΡΙΝΤΖΗΛΑ, ΗΡΩ ΣΑΪΑ, ΑΝΝΑ ΑΔΡΙΑΝΝΟΥ, ΑΝΝΙΤΑ ΚΟΥΛΗ, ΡΑΛΛΙΑ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΑΝΟΥΡΗΣ, ΡΟΥΛΑ ΠΑΤΕΡΑΚΗ, ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΑΓΚΟΥ, ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΔΡΑΚΟΝΤΑΕΙΔΗΣ, ΣΟΝΙΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ, ΘΑΝΑΣΗΣ ΧΕΙΜΩΝΑΣ, ΜΑΝΟΣ ΛΑΜΠΡΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΩΤΑΚΗΣ, ΜΙΧΑΛΗΣ ΡΕΠΠΑΣ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΧΑΤΖΗΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, ΕΥΣΤΑΘΙΑ.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ:

info@onlytheater.gr

Like στο Facebook

Follow στοTwitter

ΕΙΔΑ ΤΙΣ ΖΩΕΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ, ΣΤΟ "ΘΗΣΕΙΟ", ΠΑΡΕΑ ΜΕ ΤΟΝ ΧΟΝΕΚΕΡ. ΤΗΣ ΣΕΜΙΝΑΣ ΔΙΓΕΝΗ

Βερολίνο. Δεκαπενταύγουστος, 1961. Χαράζουν τη συνοριακή γραμμή, να υψωθεί το Τείχος. Χριστούγεννα, 89. Στρατηγοί κάνουν προσωμοίωση κατάστασης πολέμου. Παριστάνουν ότι έχει ξεσπάσει  3ος Παγκόσμιος. Η Στάζι προστατεύει το κόμμα από το λαό.
Επιστροφή, 1961. Άνθρωποι ξυπνούν το πρωί, αποκομμένοι από συγγενείς, δουλειά, σχολεία. Κάποιοι βλέποντας το αγκαθωτό συρματόπλεγμα, πηδούν απο παράθυρα. Ένας πράκτορας της Στάζι, ανά 23 άτομα. (όταν επί Στάλιν, 1 Κα-γκε-μπίτης ''πρόσεχε'' 5.830 πολίτες)

Διαβάστε περισότερα...

Onlytheater Team

Επικοινωνήστε μαζί μας

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

Συνδεθείτε

Για να συνδεθείτε, συμπληρώστε τα στοιχεία σας, αφού δημιουργήσετε λογαριασμό (Create an account)

Καλώς ήλθατε στο Only Theater!

Αναζήτηση

ONLYVIDEO