Μη χάσετε τις προσκλήσεις

Το onlytheater.gr στο facebook Το onlytheater.gr στο twitter Το onlytheater.gr στο youtube
Print

''O ΠΑΠΠΟΥΣ ΕΧΕΙ ΠΙΕΣΗ'' ΚΑΙ Ο ANTΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪΤΗΣ ΚΡΙΤΙΚΗ

Written by OnlyTheater. Category: ΚΡΙΤΙΚΗ ONLYTHEATER

Ο παππούς έχει πίεση

 

''Ο παππούς έχει πίεση'' είναι το πρώτο θεατρικό έργο που υπογράφει η Δήμητρα Παπαδοπούλου, η ηθοποιός και σεναριογράφος με την πολύ επιτυχημένη θητεία στην ελληνική ιδιωτική τηλεόραση.

Μπαίνοντας στο κατάμεστο θέατρο ''Ήβη'' στου Ψυρρή κι αφού δε μπόρεσα ν' αποφύγω την, κατά τα άλλα, συμπαθέστατη υπάλληλο της επιχείρησης, η οποία σου έδινε το πρόγραμμα στο χέρι και μετά σε πληροφορούσε πως κοστίζει τρία ευρώ (άντε δωσ' της το πίσω, αν έχεις στοιχειώδη ευγένεια...), το σκηνικό με προϊδέασε για μία παράσταση – υπερπαραγωγή: η πρόσοψη μίας αθηναϊκής πολυκατοικίας (εντυπωσιακή η δουλειά του Γιάννη Μουρίκη), η οποία υπερυψωνόταν για ν' αποκαλυφτεί το εσωτερικό του διαμερίσματος της μίας εκ των τριών ηρωίδων. Της Θωμαΐδος Ανδρούτσου, αθυρόστομης και πρώην αναρχικιάς, που διάγει ελεύθερο ερωτικό βίο με τον δεσμό της αδερφής της, Σοφίας Παυλίδου, μεταξύ άλλων. Κάποια στιγμή εμφανίζονται η άλλη αδερφή (η καρατερίστα Ελισάβετ Κωνσταντινίδη), ένας αγαθιάρης μπάτσος (Κώστας Αποστολάκης), ο αναρχικός που ''βολεύει'' τις δύο αδερφές και που ονειρεύεται τη δημιουργία ενός νέου πολιτικού σχήματος (Πέτρος Λαγούτης) και φυσικά ο παππούς (Κώστας Βουτσάς), ο οποίος πάσχει από ελαφρό αλτσχάιμερ και υψηλή πίεση, δε γουστάρει τους μπάτσους και συγκινείται μονίμως από το ''The Wall'' των Pink Floyd, αλλά και τον λούμπεν Τάσο Μπουγά ενίοτε.

Από κει και πέρα, βασικά συστατικά αυτής της θεότρελης κωμωδίας είναι τα επιδερμικά σχόλια πάνω στη νεοελληνική υπερκατανάλωση χαπιών, στα drugs, στις προδομένες οικογενειακές σχέσεις, στη μάλλον μικροαστική ανάγκη της τεκνοποιίας, και στο, δοσμένο μέσα από τα ΜΜΕ, ''παραπλανητικό'' μοντέλο των αντιεξουσιαστών. Όλα αυτά, βέβαια, πασπαλισμένα με μπόλικα μπινελίκια – πηγή ανεξέλεγκτου γέλιου στις δύο ώρες και κάτι που διαρκεί η παράσταση. Ομολογώ ότι αν δεν υπήρχαν αυτά ακριβώς τα μπινελίκια, θα νόμιζα πως έβλεπα ένα ιλουστρασιόν κωμικό σήριαλ του MEGA, με τους φλατ φωτισμούς της Κατερίνας Μαραγκουδάκη και τη μουσική επιμέλεια του Κώστα Ζήκου, που περιελάμβανε αποσπάσματα από Pink Floyd, David Bowie, Doors, Rolling Stones, Led Zeppelin και λοιπά ροκ συγκροτήματα. Κακά τα ψέματα, όλοι έχουμε γελάσει και μάλιστα πολύ, με ευφυείς τηλεοπτικές κωμωδίες φτιαγμένες από ανθρώπους σαν τη Δήμητρα Παπαδοπούλου, η οποία σαφώς πατάει γερά στο δρόμο που άνοιξε μια φορά κι ένα καιρό ο Αλέκος Σακελλάριος με έργα αθάνατα μέχρι τις μέρες μας! Και κάτι ακόμη: πηγαίνοντας να δεις το ''Ο παππούς έχει πίεση'' ξέρεις εκ των προτέρων πως θα παρακολουθήσεις μία άκρως επαγγελματική παράσταση με άριστες επιδόσεις απ' όλους τους συντελεστές. Τις σκηνοθέτιδες Δήμητρα Παπαδοπούλου – Αγγελίτα Τσούγκου, την art director Φρόσω Ράλλη, τις ενδυματολόγους Μαρία Τσαμουδάκη – Μαρία Κοντοδήμα και ολόκληρο τον πενταμελή θίασο.

Η Ελισάβετ Κωνσταντινίδη είναι μία πολύ σπουδαία ηθοποιός και δεν περιορίζω τον χαρακτηρισμό της ως σπουδαία στην κωμωδία, καθώς ακόμη τη θυμάμαι σε μία ποιητική μικρού μήκους ταινία πριν από μερικά χρόνια στο φεστιβάλ της Δράμας. Από την οικογένεια των μεγάλων κωμικών μας μοιάζει να προέρχεται και ο Κώστας Αποστολάκης ειδικά στις σκηνές που ''τσιτώνεται'' από την κοκαΐνη, την οποία πέρασε για βιολογικό αλάτι κι έριξε στις... φακές! Πολύ καλοί και η Θωμαΐς Ανδρούτσου, η Σοφία Παυλίδου και ο Πέτρος Λαγούτης στους απόλυτα σχηματικούς χιουμοριστικούς ρόλους τους, ενώ ο Κώστας Βουτσάς παραμένει ο αδιαφιλονίκητος βασιλιάς της εγχώριας κωμωδίας έστω και σε ρόλο κομβικού guest, πετυχαίνοντας τη σύνδεση με το ''ένδοξο παρελθόν''. ''Αυτή είναι η σύγχρονη ελληνική κωμωδία; Σεξ και κόκες;'' μονολογούσε η κυρία με το ταγεράκι πίσω μου, παρ' όλο που η παρέα της είχε ξεκαρδιστεί στα γέλια. Παρακάμπτω λοιπόν τα σχόλια της συγκεκριμένης κυρίας και παροτρύνω όσους θεωρούν ότι κωμωδίες σαν αυτές με τον Βουτσά, τον Σταυρίδη ή τον Αυλωνίτη ''δεν υπάρχουν σήμερα'', να περάσουν από το θέατρο ''Ήβη''. Θα αναθεωρήσουν σίγουρα, αν λάβουν σοβαρά υπ' όψιν τους πρώτα απ' όλα πως βρίσκονται στο 2013 και όχι στο 1955 ή το ΄60.


Αντώνης Μποσκοΐτης

Comments   

 
thms
0 #4 κριτικηthms 2013-01-27 16:30
πραγματικα πολυ καλη παρασταση... δεν περιμενα να περασω τοσο καλα.... μπραβο στην Θωμαΐδα Ανδρούτσου ηταν εξαιρετικη.
 
 
tina
0 #3 ο παπους εχει πιεσηtina 2013-01-09 18:58
ελα θελω κ εγωωωωωωωωωωωωω ωωωωωωωωωωωωωωω ωω
 
 
christina
0 #2 ΤΕΛΕΙΑ!!!!christina 2013-01-07 19:39
ΚΑΤΑΡΧΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ!!! Η ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΗΤΑΝ ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΗ, ΤΡΟΜΕΡΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ ΓΕΛΙΟ!!! ΕΚΛΑΙΓΑ ΑΠΟ ΤΑ ΓΕΛΙΑ, ΞΕΧΝΙΕΣΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑ! !
 
 
gz
0 #1 O παππούς έχει πίεσηgz 2013-01-07 16:29
Πρόκειται για μια όντως καλοδουλεμένη παράσταση που μέσα από τον ευθύ, άμεσο και ατακαριστό λόγο της Δήμητρας Παπαδοπούλου και τις πολύ καλές ερμηνείες των ηθοποιών κατορθώνει να ανανεώσει το είδος της ελληνικής κωμωδίας παραδίδοντάς μας ένα συνεκτικό και απολαυστικό θεατρικό αποτέλεσμα.
 

Συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια.

Joomla Templates and Joomla Extensions by sjtemplates.com
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ

  • ΚΡΙΤΙΚΗ

Στο onlytheater.gr αρθρογραφούν: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΟΥΡΤΗΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΑΡΚΟΥΛΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΓΝΑΔΗΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΙΜΟΥΛΗΣ, ΜΑΡΙΑ ΠΡΩΤΟΠΑΠΠΑ, ΟΛΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΙΟΡΔΑΝΙΔΗΣ, ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΒΑΛΤΙΝΟΣ, ΕΛΕΝΗ ΡΑΝΤΟΥ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΛΟΥΛΗΣ, ΑΡΓΥΡΗΣ ΞΑΦΗΣ, ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΚΑΛΜΠΑΡΗ, ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΣΟΝΤΑΚΗ, ΛΕΝΑ ΠΑΠΑΛΗΓΟΥΡΑ, ΜΑΡΘΑ ΦΡΙΝΤΖΗΛΑ, ΗΡΩ ΣΑΪΑ, ΑΝΝΑ ΑΔΡΙΑΝΝΟΥ, ΑΝΝΙΤΑ ΚΟΥΛΗ, ΡΑΛΛΙΑ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΑΝΟΥΡΗΣ, ΡΟΥΛΑ ΠΑΤΕΡΑΚΗ, ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΑΓΚΟΥ, ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΔΡΑΚΟΝΤΑΕΙΔΗΣ, ΣΟΝΙΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ, ΘΑΝΑΣΗΣ ΧΕΙΜΩΝΑΣ, ΜΑΝΟΣ ΛΑΜΠΡΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΩΤΑΚΗΣ, ΜΙΧΑΛΗΣ ΡΕΠΠΑΣ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΧΑΤΖΗΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, ΕΥΣΤΑΘΙΑ.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ:

info@onlytheater.gr

Like στο Facebook

Follow στοTwitter

ΕΙΔΑ ΤΙΣ ΖΩΕΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ, ΣΤΟ "ΘΗΣΕΙΟ", ΠΑΡΕΑ ΜΕ ΤΟΝ ΧΟΝΕΚΕΡ. ΤΗΣ ΣΕΜΙΝΑΣ ΔΙΓΕΝΗ

Βερολίνο. Δεκαπενταύγουστος, 1961. Χαράζουν τη συνοριακή γραμμή, να υψωθεί το Τείχος. Χριστούγεννα, 89. Στρατηγοί κάνουν προσωμοίωση κατάστασης πολέμου. Παριστάνουν ότι έχει ξεσπάσει  3ος Παγκόσμιος. Η Στάζι προστατεύει το κόμμα από το λαό.
Επιστροφή, 1961. Άνθρωποι ξυπνούν το πρωί, αποκομμένοι από συγγενείς, δουλειά, σχολεία. Κάποιοι βλέποντας το αγκαθωτό συρματόπλεγμα, πηδούν απο παράθυρα. Ένας πράκτορας της Στάζι, ανά 23 άτομα. (όταν επί Στάλιν, 1 Κα-γκε-μπίτης ''πρόσεχε'' 5.830 πολίτες)

Διαβάστε περισότερα...

Onlytheater Team

Επικοινωνήστε μαζί μας

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

Συνδεθείτε

Για να συνδεθείτε, συμπληρώστε τα στοιχεία σας, αφού δημιουργήσετε λογαριασμό (Create an account)

Καλώς ήλθατε στο Only Theater!

Αναζήτηση

ONLYVIDEO