Μη χάσετε τις προσκλήσεις

Το onlytheater.gr στο facebook Το onlytheater.gr στο twitter Το onlytheater.gr στο youtube
Print

ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΗ ΣΚΗΝΗ: ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΘΑΝΑΣΟΥΛΑ - ΦΩΤΙΣΤΡΙΑ

Written by OnlyTheater. Category: ΑΡΘΡΑ

Πώς κάνουμε φωτισμούς; Γιατί κάνουμε φωτισμούς;

 

 

Της αρέσουν οι ιστορίες. Τις αγαπάει. Γι' αυτό φωτίζει υπέροχα τη σοφίτα της Άννας Φρανκ ή το σαλόνι της Ραμόνας. Έχει έτοιμες τις απαντήσεις στις ερωτήσεις:"Πώς κάνουμε φωτισμούς; Γιατί κάνουμε φωτισμούς;", οπότε δε θα χαθεί ποτέ, σε κανένα σκοτάδι.

 

Πώς κάνουμε φωτισμούς; Γιατί κάνουμε φωτισμούς;

Καταρχάς, πρέπει να σου αρέσουν τα παραμύθια. Κάνω θεάτρο γιατί μου αρέσει να μου λένε ιστορίες, πάω να δω την πρόβα με την λαχτάρα να μου πουν οι ηθοποιοί μια όμορφη θεατρική ιστορία. Μου αρέσει να τους βλέπω να διασκεδάζουν πάνω στη σκηνή, να καταθέτουν ψυχή και σώμα. Με παρασύρει η προσήλωσή τους στην ιστορία, η τρυφερότητά τους προς τον ρόλο, με συγκλονίζουν οι δυναμικές που αναπτύσσονται μεταξύ τους. Αν εκείνοι τα δίνουν όλα πάνω στην σκηνή, τότε θέλω και εγώ να βοηθήσω στο να πουν την ιστορία. Ψάχνω νέες ιδέες, αναζητώ το ένα και μοναδικό φωτιστικό στοιχείο που μπορει να έχει αυτή η παράσταση, που δεν το είχε καμιά άλλη που έχω κάνει στο παρελθόν. Βάζω τον εαυτό μου σε μια διαδικασία αναζήτησης που δεν έχει ωράριο και γίνεται σχεδόν ασυνείδητα. Αναρωτιέσαι τι εννοώ; Θα σου παραθέσω ένα μικρό πρόσφατο παράδειγμα.

Πριν μερικές μέρες, έβλεπα στο αεροπλάνο μια ταινία με την Αντζελίνα Τζολί, ένα παραμύθι. Το αεροπλάνο προσγειώθηκε, πήγα σε πρόβες, συνέχισα κανονικά την ζωή μου και ξαφνικά, χθές, το βράδυ ο εγκέφαλος μου συνέδεσε μια εικόνα απο την ταινία με την Χ παράσταση. Το δάσος απο αγκάθια της Αντζελίνας, θα γίνει το δάσος του Χ. Ήξερα πως κάτι μου έλειπε φωτιστικά από την παράσταση, αλλά δεν ήξερα τι ήταν, και η λύση ήρθε ουρανοκατέβατη, στην κυριολεξία. Τι θα γινόταν, αν δεν είχα δει αυτή την ταινία; Δεν ξέρω... Πιθανόν το μυαλό θα είχε κάνει κάποια άλλη σύνδεση, με κάτι άλλο, το οποίο δεν θα το μάθουμε ποτέ....

Μέσα σε μια παράσταση γεννιούνται και ιδέες για μελλοντικές παραστάσεις. Πέρυσι, προσπάθησα να βάλω ένα συγκεκριμένο χρώμα στο Χ έργο, αλλά η παράσταση το πετούσε έξω, δεν της πήγαινε και έτσι το αλλάξαμε. Το χρώμα αυτό όμως συνέχισε να τριγυρίζει μέσα στο μυαλό μου. 6 μήνες μετά έγινε το βασικό χρώμα του Ψ έργου.

Αυτο το κομμάτι της διαδικασίας είναι το αγαπημένο μου. Οι στιγμές που ψάχνεις, συνειδητά και ασυνείδητα, να βρεις την φωτιστική ταυτότητα της παράστασης. Η έμπνευση είναι μυστήριο και ατίθασο ον. Έρχεται από εκεί που δεν την περιμένεις για αυτό πρέπει να έχεις τα μάτια σου ανοιχτά. Κάτι θα πει ο σκηνοθέτης, κάποιο στοιχείο του σκηνικου θα σου τραβήξει το ενδιαφέρον, κάτι θα κάνουν οι ηθοποιοί, κάτι θα ακούσεις στην μουσική... Και ξαφνικά ανοίγει μια πόρτα μπροστά σου και «βλέπεις» την βασική φωτιστική εικόνα του έργου.

(Φωτογραφία: Γ. Αλεξανδράκης)

 

Χρύσα Φωτοπούλου

Συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια.

Joomla Templates and Joomla Extensions by sjtemplates.com
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ

  • ΚΡΙΤΙΚΗ

Στο onlytheater.gr αρθρογραφούν: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΟΥΡΤΗΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΑΡΚΟΥΛΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΓΝΑΔΗΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΙΜΟΥΛΗΣ, ΜΑΡΙΑ ΠΡΩΤΟΠΑΠΠΑ, ΟΛΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΙΟΡΔΑΝΙΔΗΣ, ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΒΑΛΤΙΝΟΣ, ΕΛΕΝΗ ΡΑΝΤΟΥ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΛΟΥΛΗΣ, ΑΡΓΥΡΗΣ ΞΑΦΗΣ, ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΚΑΛΜΠΑΡΗ, ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΣΟΝΤΑΚΗ, ΛΕΝΑ ΠΑΠΑΛΗΓΟΥΡΑ, ΜΑΡΘΑ ΦΡΙΝΤΖΗΛΑ, ΗΡΩ ΣΑΪΑ, ΑΝΝΑ ΑΔΡΙΑΝΝΟΥ, ΑΝΝΙΤΑ ΚΟΥΛΗ, ΡΑΛΛΙΑ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΑΝΟΥΡΗΣ, ΡΟΥΛΑ ΠΑΤΕΡΑΚΗ, ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΑΓΚΟΥ, ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΔΡΑΚΟΝΤΑΕΙΔΗΣ, ΣΟΝΙΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ, ΘΑΝΑΣΗΣ ΧΕΙΜΩΝΑΣ, ΜΑΝΟΣ ΛΑΜΠΡΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΩΤΑΚΗΣ, ΜΙΧΑΛΗΣ ΡΕΠΠΑΣ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΧΑΤΖΗΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, ΕΥΣΤΑΘΙΑ.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ:

info@onlytheater.gr

Like στο Facebook

Follow στοTwitter

ΕΙΔΑ ΤΙΣ ΖΩΕΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ, ΣΤΟ "ΘΗΣΕΙΟ", ΠΑΡΕΑ ΜΕ ΤΟΝ ΧΟΝΕΚΕΡ. ΤΗΣ ΣΕΜΙΝΑΣ ΔΙΓΕΝΗ

Βερολίνο. Δεκαπενταύγουστος, 1961. Χαράζουν τη συνοριακή γραμμή, να υψωθεί το Τείχος. Χριστούγεννα, 89. Στρατηγοί κάνουν προσωμοίωση κατάστασης πολέμου. Παριστάνουν ότι έχει ξεσπάσει  3ος Παγκόσμιος. Η Στάζι προστατεύει το κόμμα από το λαό.
Επιστροφή, 1961. Άνθρωποι ξυπνούν το πρωί, αποκομμένοι από συγγενείς, δουλειά, σχολεία. Κάποιοι βλέποντας το αγκαθωτό συρματόπλεγμα, πηδούν απο παράθυρα. Ένας πράκτορας της Στάζι, ανά 23 άτομα. (όταν επί Στάλιν, 1 Κα-γκε-μπίτης ''πρόσεχε'' 5.830 πολίτες)

Διαβάστε περισότερα...

Onlytheater Team

Επικοινωνήστε μαζί μας

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

Συνδεθείτε

Για να συνδεθείτε, συμπληρώστε τα στοιχεία σας, αφού δημιουργήσετε λογαριασμό (Create an account)

Καλώς ήλθατε στο Only Theater!

Αναζήτηση

ONLYVIDEO