Μη χάσετε τις προσκλήσεις

Το onlytheater.gr στο facebook Το onlytheater.gr στο twitter Το onlytheater.gr στο youtube
Print

ΤΟ ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΑΝΑΛΟΓΙΟ ΒΡΗΚΕ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ

Written by OnlyTheater. Category: ΑΡΘΡΑ

Το έργο είναι ολόκληρο μπροστά. Και ο ακροατής δεν έχει να κάνει τίποτε άλλο παρά να διακρίνει την πρόθεση του συγγραφέα.

 

Το θεατρικό αναλόγιο βρήκε την εποχή του. Αυτήν εδώ την εποχή. Δεν είναι μόνο το γεγονός ότι διευκολύνεται η ύπαρξή του σε έναν θεατρικό χάρτη που χωράν τα πάντα, περισσότερο είναι η συνειδητοποιημένη θέληση του θεατή να εστιάσει στο κείμενο. Να ακούσει και να αποκωδικοποιήσει τις σιωπές του. Να το συνδέσει με μια φωνή. Μέχρι εκεί. Χωρίς τη βοήθεια καμίας όψης. Χωρίς τη μεσολάβηση κανενός σκηνοθέτη. Χωρίς να υπάρχει το "ιστορικό της ερμηνείας που έχει προηγηθεί".

Το έργο είναι ολόκληρο μπροστά. Και ο ακροατής δεν έχει να κάνει τίποτε άλλο παρά να διακρίνει την πρόθεση του συγγραφέα.

Τον τελευταίο καιρό, παρατηρείται ιδιαίτερο ενδιαφέρον κάθε φορά που ανακοινώνεται κάποιο θεατρικό αναλόγιο. Και το ενδιαφέρον δε σταματάει εκεί. Στην εκδήλωση ενός πρόωρου ενθουσιασμού. Οι αίθουσες γεμίζουν, οι άνθρωποι το λένε, το φωνάζουν, ξαναπάνε. Πάρε παράδειγμα την "Κατερίνα" με την Λ. Παπαληγούρα στο Θησείον. Προστίθενται παραστάσεις και επιπλέον μαξιλαράκια για τους τρελαμένους. Τον Ρίλκε που θα ξαναδιαβαστεί, στον "Προσωρινό", από τις Μουτούση, Λαζαρίδου, Τριανταφυλλίδη. Τον Κόντογλου της Κονιόρδου. Τον "Αίαντα" στο "Κυκλάδων". Όσα γίνονται και στις υπόλοιπες πόλεις. Σε μουσεία, καφέ, βιβλιοπωλεία, υπόγεια, θεατρικές αίθουσες.

 

Και μόνο η φράση "Ο Τάδε διαβάζει Τάδε" εμπεριέχει και την προσωπική άποψη αυτού που διαβάζει. Την αόρατη σχέση που έχει συνάψει ο ηθοποιός-αναγνώστης με τον συγγραφέα.

 

Αυτό με τον Ρίλκε το είχα χάσει, αλλά τώρα δεν το χάνω με τίποτα.

 

Χ.

Συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια.

Joomla Templates and Joomla Extensions by sjtemplates.com
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ

  • ΚΡΙΤΙΚΗ

Στο onlytheater.gr αρθρογραφούν: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΟΥΡΤΗΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΑΡΚΟΥΛΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΓΝΑΔΗΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΙΜΟΥΛΗΣ, ΜΑΡΙΑ ΠΡΩΤΟΠΑΠΠΑ, ΟΛΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΙΟΡΔΑΝΙΔΗΣ, ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΒΑΛΤΙΝΟΣ, ΕΛΕΝΗ ΡΑΝΤΟΥ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΛΟΥΛΗΣ, ΑΡΓΥΡΗΣ ΞΑΦΗΣ, ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΚΑΛΜΠΑΡΗ, ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΣΟΝΤΑΚΗ, ΛΕΝΑ ΠΑΠΑΛΗΓΟΥΡΑ, ΜΑΡΘΑ ΦΡΙΝΤΖΗΛΑ, ΗΡΩ ΣΑΪΑ, ΑΝΝΑ ΑΔΡΙΑΝΝΟΥ, ΑΝΝΙΤΑ ΚΟΥΛΗ, ΡΑΛΛΙΑ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΑΝΟΥΡΗΣ, ΡΟΥΛΑ ΠΑΤΕΡΑΚΗ, ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΑΓΚΟΥ, ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΔΡΑΚΟΝΤΑΕΙΔΗΣ, ΣΟΝΙΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ, ΘΑΝΑΣΗΣ ΧΕΙΜΩΝΑΣ, ΜΑΝΟΣ ΛΑΜΠΡΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΩΤΑΚΗΣ, ΜΙΧΑΛΗΣ ΡΕΠΠΑΣ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΧΑΤΖΗΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, ΕΥΣΤΑΘΙΑ.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ:

info@onlytheater.gr

Like στο Facebook

Follow στοTwitter

ΕΙΔΑ ΤΙΣ ΖΩΕΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ, ΣΤΟ "ΘΗΣΕΙΟ", ΠΑΡΕΑ ΜΕ ΤΟΝ ΧΟΝΕΚΕΡ. ΤΗΣ ΣΕΜΙΝΑΣ ΔΙΓΕΝΗ

Βερολίνο. Δεκαπενταύγουστος, 1961. Χαράζουν τη συνοριακή γραμμή, να υψωθεί το Τείχος. Χριστούγεννα, 89. Στρατηγοί κάνουν προσωμοίωση κατάστασης πολέμου. Παριστάνουν ότι έχει ξεσπάσει  3ος Παγκόσμιος. Η Στάζι προστατεύει το κόμμα από το λαό.
Επιστροφή, 1961. Άνθρωποι ξυπνούν το πρωί, αποκομμένοι από συγγενείς, δουλειά, σχολεία. Κάποιοι βλέποντας το αγκαθωτό συρματόπλεγμα, πηδούν απο παράθυρα. Ένας πράκτορας της Στάζι, ανά 23 άτομα. (όταν επί Στάλιν, 1 Κα-γκε-μπίτης ''πρόσεχε'' 5.830 πολίτες)

Διαβάστε περισότερα...

Onlytheater Team

Επικοινωνήστε μαζί μας

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

Συνδεθείτε

Για να συνδεθείτε, συμπληρώστε τα στοιχεία σας, αφού δημιουργήσετε λογαριασμό (Create an account)

Καλώς ήλθατε στο Only Theater!

Αναζήτηση

ONLYVIDEO