Πριν 21 χρόνια, η Ειρήνη Παππά, ανακάλυψε ένα κτιριακό συγκρότημα στην Πειραιώς, προκειμένου να στεγάσει το όνειρό της. Ενα “σχολείο τραγωδίας”. Η διεθνής σταρ, πεισματικά ανέλαβε, ν΄ αναπλάσει τον χώρο -που υπήρξε μεταξύ άλλων εργοστάσιο κινίνου- κι αφιέρωσε κόπο, χρόνο και περιουσία, με σύμμαχο το πάθος κι εχθρό την ψυχική εξάντληση που επέφερε η επαφή της με τη γραφειοκρατία.
Δεν έχει πολύ καιρό, που το «Σχολείον», για να μη μαραζώνει, παραχωρήθηκε στο Εθνικό Θέατρο. Κάποιοι μίλησαν για «εκμετάλλευση της ιστορικής διαδρομής και του ονόματός της, από άτομα αμφίβολης εμπιστοσύνης και ιδιοτελών σκοπών». Στο σκαμμένο αμφιθέατρο, με τη μαύρη πέτρα που έφερε από τη Ρόδο, ανέβηκε για λίγες μέρες και θα συνεχίσει την πορεία του το φθινόπωρο, το έργο του νομπελίστα Χαθίντο Μπεναβέντε «Fantastico - Τα δημιουργημένα συμφέροντα», σε σκηνοθεσία Σ. Χατζάκη και μετάφραση Π. Πρεβελάκη.
Έργο που ανέβηκε στο Εθνικό το 1939 σε σκηνοθεσία Μουζενίδη και -λέγεται- πως κάποιος νέος σκηνοθέτης το επανέφερε στο σημερινό διευθυντή, ως προσωπική του πρόταση. Ο κ. Χατζάκης το χαρακτήρισε «βιτριολική κωμωδία κοινωνικής κριτικής» με ήρωες που στροβιλίζονται γύρω από χρήμα, κυνισμό, ματαιοδοξία και συμφέροντα και κατέληξε πως «το έργο καταρρίπτει με τόλμη το ιδεολόγημα ότι ο λαός έχει πάντα δίκιο». Μ’ αυτά και μ’ αυτά, έφτασα στο όριο των λέξεων του άρθρου μου και δεν προλαβαίνω να σχολιάσω την παράσταση. Από την πρώτη νότα της εναρκτήριας μουσικής της, δίνεται το στίγμα. Το όνειρο της Παππά ...πραγματοποιήθηκε.
Real news 16.8.2014