H Όλγα Σπυράκη είναι χορογράφος και κινησιολόγος, ίσως ο πιο σημαντικός συνεργάτης των ηθοποιών μετά το σκηνοθέτη και πολύτιμος σύμμαχός τους, αφού τους βοηθάει στο να βρουν τη σωματικότητα του ρόλου τους. Φέτος συνεργάζεται με τον Θοδωρή Αμπάζη και το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Πάτρας και μίλησε στο onlytheater για τη δική της συμβολή σε μια παράσταση και τα φετινά της σχέδια.
"Θα πίστευα μόνο σε ένα Θεό που θα ήξερε να χορεύει"
Friedrich Nietzsche
Ο άνθρωπος κινείται, ο άνθρωπος περπατά, σκύβει, ορθώνει, τρέχει, πέφτει, σηκώνεται, στέκεται, αναπνέει. Κάθε στιγμή στο παρόν του καθενός μας είναι ένας προσωπικός χορός. Το θέατρο αποτελεί έναν τεράστιο καμβά για χορογραφίες χαρακτήρων. Άνθρωποι επί σκηνής μιλούν, συνομιλούν, δρουν, αντιδρούν, συν – κινούνται και συν – κινούν. Κάθε θεατρική παράσταση αποτελεί ταυτόχρονα και μια χορογραφία, μια τελετουργική συνωμοσία σωμάτων που διακινούν ένα σύμπαν συγκρούσεων και συμβάντων για να κινήσουν στο θεατή συναισθήματα, σκέψεις, προβληματισμούς. Ιδιαίτερα στην εποχή μας, πολλές φορές μια παράσταση χορού χρησιμοποιεί πολλά θεατρικά στοιχεία στη διάρθρωσή της, ενώ αντίστοιχα θεατρικές παραστάσεις γίνονται όλο και πιο έντονα σωματικές.
Ξεκίνησα να συμμετέχω σε θεατρικές παραστάσεις με το ρόλο του επιμελητή κίνησης, μόλις τον προηγούμενο χρόνο. Και από την πρώτη συνεργασία αυτό το κομμάτι δουλειάς με συνεπήρε βαθιά.
Η αρχή έγινε με την παράσταση Καμίλ Κλοντέλ: Mudness, σε κείμενο και σκηνοθεσία του Γιάννη Λασπιά. Έτσι γνώρισα την ομάδα Square Team, μια ομάδα υπέροχων ανθρώπων που τους θεωρώ συνεργάτες και φίλους, και συνεχίζουμε να πορευόμαστε μαζί και φέτος.
Φέτος μόλις ολοκληρώσαμε τις πρόβες μας και ξεκίνησε το ταξίδι της στο ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Πάτρας και η «Βασίλισσα του Χιονιού», η παιδική όπερα σε λιμπρέτο της Σοφιάνας Θεοφάνους και σύνθεση/σκηνοθεσία του Θοδωρή Αμπαζή, ένα εγχείρημα με ιδιαίτερες συνθήκες, καθώς η κίνηση καταρχάς όφειλε να υποστηρίξει το υψηλών απαιτήσεων λυρικό τραγούδι.
Και η χρονιά συνεχίζεται με επιμέλεια κίνησης για το Αφιέρωμα στον συνθέτη Karlheinz Stockhausen - Open Day, σε μουσικολογική & σκηνοθετική επιμέλεια και οργάνωση του Ανάργυρου Δενιόζου, για τη θεατρική παράσταση Πεντέμιση ιστορίες για την κρίση της ομάδας ΑντίχειραΣ, σε σκηνοθεσία Θαλασσιάς Αντωνοπούλου, και για την παράσταση Closer από την Square Team.
Παράλληλα μόλις ολοκληρώθηκε ο πρώτος κύκλος παραστάσεων για το χορευτικό σόλο Beauty and the Beast που παρουσιάσαμε στο Beton7, με πρόθεση να συνεχιστεί, καθώς το έργο αυτό δημιουργήθηκε σαν ανάγκη να τεθούν πολλές ερωτήσεις και να διερευνηθούν κινητικά, σε σχέση με το φαινόμενο του φασισμού που στις μέρες μας έχει πια γίνει απτή κοινωνική καθημερινότητα.
Δύσκολες εποχές, με δυσκολίες ενδεχομένως ιστορικά γνώριμες, και με το θέατρο και το χορό να έχουν διπλή σημασία παρουσίας και χρέους να μιλούν για τα όσα συμβαίνουν γύρω μας. Δηλώνουμε λοιπόν παρόντες και μάχιμοι.