Το φθινόπωρο ο Γιάννης Μπέζος γίνεται "Αρχοντοχωριάτης"!
Ένας σύγχρονος, σημερινός Αρχοντοχωριάτης, που έρχεται τον Οκτώβριο στο Βρετάνια, σε μετάφραση, διασκευή και σκηνοθεσία δική του. Ο μοναδικός ηθοποιός της γενιάς του, που έχει ερμηνεύσει "Ταρτούφο", "Φιλάργυρο", "Κατά φαντασίαν ασθενή", "Δον Ζουάν" και "Αρχοντοχωριάτη", επιστρέφει να ξαναδώσει ζωή στον αγαπημένο ήρωα της πιο διάσημης κωμωδίας του Μολιέρου, που γράφτηκε το 1670, κατόπιν παραγγελίας του Λουδοβίκου ΙΔ’. Ο σημερινός θεατής εύκολα μπορεί να αναγνωρίσει στο πρόσωπο του κου Ζουρντέν, πολλά ομοιότυπα της σύγχρονης κοινωνικής ζωής, αλλά και να βρει αναλογίες με την εποχή μας, μέσα από την σάτιρα που παραμένει αναλλοίωτη.
Το έργο αυτό, επανευρίσκει "την μυστικιστική φαντασμαγορία του Θεάτρου" μέσα από ένα ονειρικό καρναβάλι και ολοκληρώνει τον πίνακα του ανθρώπινου παραλογισμού.
Αυτή η 'κωμωδία-μπαλέτο', όπως τη χαρακτηρίζει ο ίδιος ο Μολιέρος, ένα είδος μιούζικαλ της εποχής της, προχωρεί σε μια καυστική σάτιρα του νεοπλουτισμού και της αστικής τάξης που προσπαθεί να μιμηθεί την υψηλή κοινωνία, μαϊμουδίζοντας τρόπους, συνήθειες και συμπεριφορές φτάνοντας στα όρια του γελοίου.
Σύμφωνα με την θεατρική κριτική «στον Αρχοντοχωριάτη ο Μολιέρος περιγράφει την επιθυμία για αλλοτρίωση και ταυτόχρονα ερμηνεύει το αλλοτριωτικό σύστημα ως άλλοθι μιας τάξης που βρίσκεται σε αδιέξοδο,αφού κανένας από τους φορείς της δεν πιστεύει σ’αυτό. Ωστόσο όλοι το χρησιμοποιούν.Ο Μολιέρος στηλιτεύει εύστοχα την κοινωνία της εποχής του καθώς αποδεικνύει ότι γελοίος δεν είναι μόνο ο κ.Ζουρντέν που θέλει να εισχωρήσει σε μια τάξη στην οποία δεν ανήκει.Γελοίο είναι και το ίδιο το σύστημα στο οποίο θέλει να ενταχθεί. Ο συγγραφέας δε μελετά απλώς ένα χαρακτήρα, αλλά κοινωνιολογεί πάνω σε μια πάγια ανθρώπινη κατάσταση. Έτσι Ο αρχοντοχωριάτης είναι πολύ κοντά στις Νεφέλες του Αριστοφάνη και ο Στρεψιάδης πολύ κοντύτερα στον κ.Ζουρντέν από όσο φανταζομαστε»
Περιμένουμε με αγωνία, περισσότερες λεπτομέρειες για τους υπόλοιπους συντελεστές αυτής της πολλά υποσχόμενης νέας θεατρικής υπερπαραγωγής του Κάρολου Παυλάκη.
Μέχρι τότε, τον απολαμβάνουμε στον σπουδαίο του "Ηρωα με παντόφλες".