Joomla Templates and Joomla Extensions by joomla2you.Com

Buzz

Το onlytheater.gr στο facebook Το onlytheater.gr στο twitter Το onlytheater.gr στο youtube

Παραστάσεις

Γκρίνια

Not Data
  • Failed deleting thumbs_90x46.jpg
  • Failed deleting thumbl_590x300.jpg
  • Failed deleting thumbs_90x46.jpg
  • Failed deleting thumbl_590x300.jpg
  • Failed deleting thumbs_90x46.jpg
  • Failed deleting thumbl_590x300.jpg
  • Failed deleting thumbs_90x46.jpg
  • Failed deleting thumbl_590x300.jpg
  • Failed deleting thumbs_90x46.jpg
  • Failed deleting thumbl_590x300.jpg
  • Failed deleting thumbs_90x46.jpg
  • Failed deleting thumbl_590x300.jpg
  • Failed deleting thumbs_90x46.jpg
  • Failed deleting thumbl_590x300.jpg
  • Failed deleting thumbs_90x46.jpg
  • Failed deleting thumbl_590x300.jpg
  • Failed deleting thumbs_90x46.jpg
  • Failed deleting thumbl_590x300.jpg
Print

ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΗΜΕΡΙΔΑΣ "O PERFORMER ΣΤΟΝ 21ο ΑΙΩΝΑ"

Written by OnlyTheater. Category: Uncategorised

PERFORMER

 

Το Ελληνικό Κέντρο του Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου διοργάνωσε Διεπιστημονική Ημερίδα με τίτλο «Ο Performer στον 21ο αιώνα» (The Performer in the 21st Century), την 30η Μαρτίου 2015 στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης , Πειραιώς 206 στον Ταύρο.
Ο ισόγειος χώρος του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης κατακλύστηκε από τις 9:30 το πρωί από θεωρητικούς της τέχνης, performers, εικαστικούς, σκηνογράφους, σκηνοθέτες και πλήθος κόσμου. Τα δύο πρώτα πάνελ πραγματοποιήθηκαν στην αίθουσα κινηματογράφου χωρητικότητας 120 ατόμων και λόγω αυξημένης προσέλευσης οι εργασίες του δεύτερου μέρους μεταφέρθηκαν στην αίθουσα θεάτρου, χωρητικότητας 320 θέσεων. Κεντρικός άξονας της Ημερίδας ήταν η παρουσίαση των δομικών συσχετισμών ανάμεσα στην περφόρμανς, τις εικαστικές τέχνες, τις νέες τεχνολογίες, την επιστήμη, τη βιο-τέχνη (bio-art) και τη χορογραφική έρευνα προκειμένου να διερευνηθούν οι μετασχηματισμοί καθώς και οι μετατοπίσεις του ρόλου του performer στον 21ο αιώνα. Το πρόγραμμα της Ημερίδας περιελάμβανε ομιλίες καταξιωμένων ελλήνων και ξένων θεωρητικών με τη διευρυμένη συμμετοχή καλλιτεχνών, εικαστικών και περφόρμερς, των οποίων το έργο έχει διατομεακές συνεπαγωγές και συνάφεια ως προς το θέμα της Ημερίδας, τόσο σε πρακτικό όσο και σε θεωρητικό επίπεδο. Αναλυτικά:
    Οι εργασίες της Ημερίδας άνοιξαν με τις ομιλίες του Προέδρου του Ελληνικού Κέντρου του Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου, Εμμανουήλ Κουτσουρέλη και της Επιμελήτριας της δράσης, Σωζήτας Γκουντούνα, Δρ. θεωρίας θεάτρου και τέχνης, μέλους του Δ.Σ. του Ε.Κ.Δ.Ι.Θ. Πριν την έναρξη των εισηγήσεων διαβάστηκε το μήνυμα της Παγκόσμιας Ημέρας Θεάτρου η οποία γιορτάζεται στις 27 Μαρτίου από την παγκόσμια θεατρική κοινότητα.  Όπως κάθε χρόνο, το Ε.Κ.Δ.Ι.Θ. μετέφρασε και διένειμε το μήνυμα που έγραψε για το 2015 ο γνωστός Πολωνός σκηνοθέτης Κριστόφ Βαρλικόφσκι. Εστιάζοντας στη σύγχρονη καλλιτεχνική δημιουργία και έρευνα, στο πρώτο πάνελ της Ημερίδας με τίτλο Ο performer στο δημόσιο χώρο: Πρωτότυπες μορφές συνεργασίας παρουσιάστηκε το έργο έξι ελληνικών ομάδων από τους ίδιους τους καλλιτέχνες: Νova Melancholia, MKultra, Bijoux De Kant, Blitz, The Erasers και Medea Electronique. Στο δεύτερο και τρίτο πάνελ με θεματικές Η μετατόπιση του performer: Νέα μέσα, τεχνολογίες και ήχος και Το διευρυμένο πεδίο: Συσχετισμοί των παραστατικών και των εικαστικών τεχνών και της αρχιτεκτονικής παρουσίασαν το έργο τους ακαδημαϊκοί, θεωρητικοί της τέχνης και ερευνητές που πειραματίζονται με νέες χρήσεις των ψηφιακών μέσων στη σκηνογραφία και στα εικαστικά, με νέους τρόπους συνεργασίας και αναπαράστασης, με νέες δραματουργικές στρατηγικές και τρόπους δημιουργίας χρονικών και χωρικών συσχετισμών σε σχέση με την performance art: Πάνος Χαραλάμπους, Δημήτρης Χαρίτος, Αφροδίτη Ψαρρά, Δάφνη Δραγώνα, Κώστας Ντάφλος, Άννα Χατζηγιαννάκη, Αλεξάνδρα Αντωνιάδου, Κυβέλη Αναστασιάδη, Κωστής Σταφυλάκης, Ειρήνη Γερογιάννη, Εμμανουέλα Βογιατζάκη Krukowski και Χριστιάνα Γαλανοπούλου.
Οι εισηγήσεις ακαδημαϊκών από το χώρο του θεάτρου στο τέταρτο και τελευταίο πάνελ με τίτλο Τυπολογίες στο σύγχρονο θέατρο, κινήθηκαν γύρω από τον άξονα επαναπροσέγγισης του σώματος και του performer ως κεντρικού σημείου της σκηνικής αλλά και της εικαστικής δημιουργίας: Γιώργος Σαμπατακάκης, Στέλλα Κεραμίδα, Διονυσία Μπουζιώτη, Mischa Twitchin.
            Το κλείσιμο των εργασιών επεφύλασσε μια έκπληξη για το κοινό με τη διαδραστική μουσική περφόρμανς του Βρετανού καλλιτέχνη και μουσικού Martin Creed, ο οποίος βραβεύτηκε το 2001 με το Turner Prize, τη σημαντικότερη διάκριση για τα εικαστικά στη Βρετανία.
    Με τον απώτερο στόχο η Ημερίδα να προάγει τον γόνιμο καλλιτεχνικό και διεπιστημονικό κριτικό διάλογο και να ενισχύσει τη διεύρυνση των οριζόντων και των δεσμών της παγκόσμιας κοινότητας των παραστατικών και εικαστικών τεχνών, το προγραμματισμένο κλείσιμο των εργασιών με σκέψεις, ερωτήσεις και συμπεράσματα πραγματοποιήθηκε στο ιδιαίτερα φιλόξενο και ευχάριστο περιβάλλον του εστιατορίου στον τρίτο όροφο του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης.
Αναλυτικές πληροφορίες για το πρόγραμμα, τους συμμετέχοντες και περιλήψεις των εισηγήσεων της Ημερίδας μπορείτε να βρείτε στο www.hellastheatre.gr. Στιγμιότυπα από τις εργασίες της μπορείτε να βρείτε στα συνημμένα αρχεία.
    Η διοργάνωση της Ημερίδας «O Performer στον 21ο αιώνα» (the Performer in the 21st century), εντάσσεται στην πράξη «Από την πράξη στην Θεωρία των Παραστατικών Τεχνών» και συγκεκριμένα στην οργάνωση διεθνών δράσεων για τις Παραστατικές Τέχνες με τίτλο Staging Invisibility, του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Αττική» του ΕΣΠΑ 2007 – 2013 με τη συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.



Ελληνικό Κέντρο του Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου
T & F: +30 210 3303149
E: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it., This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
W: www.hellastheatre.gr, www.athensystem.gr

Τελευταία νέα

Άρθρα

Συνεντεύξεις

Παιδικό Θέατρο

Joomla Templates and Joomla Extensions by sjtemplates.com
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ

  • ΚΡΙΤΙΚΗ

Στο onlytheater.gr αρθρογραφούν: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΟΥΡΤΗΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΑΡΚΟΥΛΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΓΝΑΔΗΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΙΜΟΥΛΗΣ, ΜΑΡΙΑ ΠΡΩΤΟΠΑΠΠΑ, ΟΛΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΙΟΡΔΑΝΙΔΗΣ, ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΒΑΛΤΙΝΟΣ, ΕΛΕΝΗ ΡΑΝΤΟΥ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΛΟΥΛΗΣ, ΑΡΓΥΡΗΣ ΞΑΦΗΣ, ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΚΑΛΜΠΑΡΗ, ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΣΟΝΤΑΚΗ, ΛΕΝΑ ΠΑΠΑΛΗΓΟΥΡΑ, ΜΑΡΘΑ ΦΡΙΝΤΖΗΛΑ, ΗΡΩ ΣΑΪΑ, ΑΝΝΑ ΑΔΡΙΑΝΝΟΥ, ΑΝΝΙΤΑ ΚΟΥΛΗ, ΡΑΛΛΙΑ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΑΝΟΥΡΗΣ, ΡΟΥΛΑ ΠΑΤΕΡΑΚΗ, ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΑΓΚΟΥ, ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΔΡΑΚΟΝΤΑΕΙΔΗΣ, ΣΟΝΙΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ, ΘΑΝΑΣΗΣ ΧΕΙΜΩΝΑΣ, ΜΑΝΟΣ ΛΑΜΠΡΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΩΤΑΚΗΣ, ΜΙΧΑΛΗΣ ΡΕΠΠΑΣ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΧΑΤΖΗΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, ΕΥΣΤΑΘΙΑ.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ:

info@onlytheater.gr

Like στο Facebook

Follow στοTwitter

ΕΙΔΑ ΤΙΣ ΖΩΕΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ, ΣΤΟ "ΘΗΣΕΙΟ", ΠΑΡΕΑ ΜΕ ΤΟΝ ΧΟΝΕΚΕΡ. ΤΗΣ ΣΕΜΙΝΑΣ ΔΙΓΕΝΗ

Βερολίνο. Δεκαπενταύγουστος, 1961. Χαράζουν τη συνοριακή γραμμή, να υψωθεί το Τείχος. Χριστούγεννα, 89. Στρατηγοί κάνουν προσωμοίωση κατάστασης πολέμου. Παριστάνουν ότι έχει ξεσπάσει  3ος Παγκόσμιος. Η Στάζι προστατεύει το κόμμα από το λαό.
Επιστροφή, 1961. Άνθρωποι ξυπνούν το πρωί, αποκομμένοι από συγγενείς, δουλειά, σχολεία. Κάποιοι βλέποντας το αγκαθωτό συρματόπλεγμα, πηδούν απο παράθυρα. Ένας πράκτορας της Στάζι, ανά 23 άτομα. (όταν επί Στάλιν, 1 Κα-γκε-μπίτης ''πρόσεχε'' 5.830 πολίτες)

Διαβάστε περισότερα...

Onlytheater Team

Συνδεθείτε

Για να συνδεθείτε, συμπληρώστε τα στοιχεία σας, αφού δημιουργήσετε λογαριασμό (Create an account)

Καλώς ήλθατε στο Only Theater!

Αναζήτηση

ONLYVIDEO